maandag 8 april 2013

Binnenkijken ...

Met veel plezier volg ik altijd de meest prachtige woonblogs. Binnenkijken levert ook inspiratie. Nieuwe ideeën aangepast aan je eigen smaak. Van niets weer iets maken. Vooral brocante heeft mijn voorkeur.

Omdat de camera en ik niet bepaald elkaars beste vrienden zijn komt het er maar niet van om zelf ook eens iets te laten zien. Omdat het eindelijk lente lijkt te worden ontwaak ik met moeite uit mijn veel te lange "winterslaap".
Ik trek de stoute schoenen (lees: schoen) aan en ga het maar eens proberen ...
 

 
Ergens vorig jaar maakte ik al melding dat manlief onze niet al te grote slaapkamer aan het pimpen was. Het bruine eiken bed met de nachtkastjes, evenals de meidenkast kregen een warme grijze tint. De kledingkast ging van donkerbruin naar warm wit.

In de loop der tijd tikten we twee hele oude franse hangkastjes op de kop. 
Deze zitten nog in de originele verf en dat hebben we zo gelaten.





Al een hele tijd waren we op zoek naar een oude Jieldé lamp. De prijs die voor dergelijke lampen worden gevraagd maakt de zoektocht minder aantrekkelijk. De aanhouder wint en onlangs heb ik er eentje voor bijna de helft van de "normale" prijs op marktplaats gevonden. Dat is dan weer leuk!
 

Het resultaat is helemaal naar onze zin. We blijven zoeken naar nog een paar oude items die op ons wensenlijstje staan. Het heeft geen haast.
We komen ze binnenkort vast nog wel een keer tegen op een van onze brocante speurtochten.

En natuurlijk past hier een oude stal lamp aan het plafond.
 

                       "Om te kunnen slapen moet je je kunnen overgeven aan de nacht. Welterusten ..."


43 opmerkingen:

  1. Dat ziet er echt gezellig uit. Die oude jarretels die uit dat laatje piepen, zo leuk bedacht.
    En je lampen zijn geweldige vondsten.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het gezellig geworden zo. Ik vind de Jieldé lamp (wist niet dat hij zo heette) ook geweldig zeg. Het is een heel mooi compleetplaatje geworden.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Anita, een woonlog van je!
    Wat een gezellige slaapkamer heb je. Een mooie eenheid in kleur.
    Leuke accessoires.
    Ik ben zelf ook nog steeds bezig, maar krijg het nog niet helemaal voor elkaar. Heb weer wat ideeen opgedaan.

    Liefs,Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lief mens, het is een prachtig brocante "nestje", past helemaal bij je! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeannette Heinrichs8 april 2013 om 20:29

    Wou wat mooi ik zou wakker blijven om ervan te blijven genieten.
    Succes met je zoektocht xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er sfeervol uit Anita, ik vindt je parfum flesjes mooi!

    Lieve groet, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dit er leuk en smaakvol uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super mooi Anita! Het kan zo in een woonmagazine! Wat een smaak en inzicht heb je ! Geweldig ! Groetjes, Inge aan de Stegge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor. Jullie slaapkamer ....ziet er goed uit .!!...liefs van mij....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowww..Anita...wat een supermooie brocante slaapkamer zeg! Kan zo in een mooi woonblad. Ben helemaal verliefd op je meidenkast en ook het kleine kastje..wat gaaaaffff....en dan die jarretels...whaaaaa.....


    liefs

    Van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat leuk om bij jou binnen te kijken, eindelijk:)
    Wat een superslaapkamer, die Rudi van jou heeft het maar mooi gepimpt hoor..wat een mooie kleuren Anita...
    Welterusten voor straks, droom zacht.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie slaapkamer met mooie kastjes en spulletjes...heel leuk om eens bij jullie binnen te kijken! Sweet dreams voor straks!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke sfeerfoto's en wat een mooie stijl, Anita.

    Heb jij het pakje nog ontvangen? Laat je me dat nog even weten. Ik heb het anderhalve week geleden verstuurd dus lijkt me dat het moet zijn aangekomen.

    Gaat het weer met je?

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn hoofd is de laatste tijd net een zeef :-(
      Ontvangen en heb zojuist al een reactie gestuurd.
      Kom per mail nog wel bij je terug.
      Lief dat je vraagt: neuh het gaat nog niet geweldig.

      Verwijderen
  14. Leuk Anita, maar had je je lingerie niet even op moeten vouwen? Het hangt nu zo uit die kast. Hahaha, gekke griet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee vriendje, ik ben waarschijnlijk niet zo netjes als jouw Anita haha
      Ik laat de boel nog wel eens slingeren ;-)

      Verwijderen
  15. Nou Anita volgens mij onderschat je jezelf , de foto"s zijn heel mooi geworden , vooral die van de parfum flesjes !!!
    Je hebt de slaapkamer iid heel sfeervol ingericht , alles past gewoon bij elkaar , maar laten we Rudi niet vergeten hij is ook flink in de weer geweest met kwastjes en rolletjes en potten verf , het resultaat is geweldig !!
    Bijna een beetje jaloers hihi !!!
    Lfs Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een sfeervolle slaapkamer hebben jullie ,leuk om even binnen te mogen gluren.Ook ik vind de parfum flesjes super!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HA Anita,
    Moet je veel vaker doen hoor foto's maken! Je hebt je kamer heel mooi vastgelegd echt de sfeer gepakt dus ik zeg veeeeeel vaker doen je hebt zo,n mooi huis met zulke mooie hoekjes!
    ennuh ook hier beetje ontwaken. Marline komt woensdag al weer terug uit IJsland dat was daar geen succes helaas dus hier gaat het wel weer lekker!! nou ja blij dat ze terug komt. Ze kreeg er bij aankomst niet eens beddengoed en kon gelijk potten schoonmaken wat een volk zeg! Schandalig gewoon. Per toeval was er een docent in ijsland en die is naar haar toegegaan en gelijk gezegd wegwezen hier! Al met al een duur grapje zo maar kijken wat we daar nog aan kunnen doen. Nou dan ben je weer op de hoogte van onze perikelen dus je snapt wel van bloggen komt echt niets zo. Stoom afblazen weer wel dus veel foto's maken in de natuur dat helpt. Waah nou dat was weer een heel verhaal hé we kunnen beter nog eens wat afspreken want zo wordt het ook niets je hoort van mij hoor eerst Marlines komst maar even afwachten
    knuf Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi en leuk ziet dat er allemaal uit Anita. Wat een goeie smaak.
    En dan die jarretels, hoe kom je er op???
    Echt zo sfeervol. Volgens mij heb je verborgen talenten.
    Bedankt voor je foto's te delen met ons.
    Liefs Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat prachtig zeg! Altijd als ik dit soort foto's zie vind ik het stiekem toch wel een beetje jammer dat 'mijn smaak' altijd naar strak en modern gaat. Heerlijk slapen in zo'n sfeervolle kamer. X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En dat heb je ons de hele tijd niet laten zien??
    Dit smaakt naar mee, Anita..kom op met die woonkamer van jullie :) haha..
    Wat een pracht van een slaapkamer!!
    Fijn dat je weer een beetje opkrabbelt...doe rustig aan!
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit vind ik een bijzonder goed en leuk idee van je, Anita...moet je absoluut vaker doen! We kijken nu eenmaal graag bij iedereen naar binnen! Ik vind je Jielde lamp ook een plaatje...ik heb ook wel eens naar een soortgelijke lamp gekeken maar zoals je zegt...van de prijs wordt je niet echt vrolijk. Helemaal goed dat jij een 'koopje' aantrof.

    Ik lees dat het nog niet echt geweldig met je gaat...grr...soms zou ik zo graag een toverstafje willen bezitten! Ik bewonder je dan extra om je humor, om jou en je stoute schoen. Knap dat je er dan toch weer een grapje over kunt maken.

    Het wordt er niet beter door, maar ik waag toch een poging en geef je bij deze een dikke knuf! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. waauw vrouwke wat heb je het weer mooi gemaakt zeg! En dat kastje owww ben ik verliefd op en zoek ik ook nog steeds maar ze zijn altijd zo prijzig zucht.
    Gaaf ook die lamp zeg heb je goed gedaan.

    Bedankt voor het mee kijken en tot gauw x Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een heerlijke sfeerplaatjes echt genoten trek maar vaker de stoute schoenen aan hoor zie dit graag en zo leuk om te zien hoe je van donkereiken een heel ander sfeertje neer kan zetten om het gewoon een ander kleurtje te geven ...ik hou ervan en sta te trappelen om de rest te zien hahahah fijne week lieve groet Rosita xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Marian van der Voort8 april 2013 om 23:21

    Wat een HEERLIJKE kamer, dat is niet zomaar een slaapkamer...
    De liefde waarmee dit gemaakt en gecreerd is, is te voelen bij het zien van deze prachtige foto's.
    Romantisch, warm, liefdevol....

    Dank je voor een kijkje in jullie slaapkamer.

    Dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk, genieten hoor je binnenkijker!
    Een slaapkamer om bij weg te dromen ;-)
    Leuke items zie ik voorbij komen en wat is marktplaats toch super om dan zo'n Jieldé koopje op de kop te tikken hé?!

    Ik wens je alle goeds lieve Anita.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goedemorgen,
    Leuk een binnenkijker bij Anita.....
    Ook leuk gedaan hoor, en die twee oude hangkasten zijn erg leuk.

    MP, vroeger scoorde ik daar ook nog weleens.

    Fijne dag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig zeg! Je man heeft het mooi gepimpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig geworden Anita en Rudi !! Geen wonder dat je "winterslaap" zo lang duurt :-) Jullie lijstje met wensen wordt vast wel wat ingekort, geduld is een schone zaak en nog leuk ook om op de "struin" te gaan.

    Liefs, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat leuk om even bij je binnen te mogen kijken en wat heb je er mooie foto's van gemaakt lieverd!! wat een gezellige slaapkamer, dat hebben jullie goed gedaan!
    Wat fijn dat je langzamerhand ook ontwaakt uit je winterslaap, rek je maar voorzichtig even lekker uit want komend weekend kunnen we er echt van gaan genieten heb ik gehoord en ook al is dat dan onder de carport, wel vangen hoor die zonnestralen:)
    succes met jullie tuin, krijgen we daar ook nog voor en na foto's van te zien hihi..

    liefs en een knuffel, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit mag zeker gezien worden...graag meer van dit soort posten! En wat een gezellige slaapkamer, daar blijf je liggen:) Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Yeehhh!!!! Eindelijk beelden, beelden!!!! Smaakt naar meer. Wat een heerlijke gezellige slaapkamer hebben jullie, prachtig! Enne zie ik daar nu je jarretels....?
    ;)
    Sexy. En dan even een pufje van die heerlijke parfum.....;)

    Vind je lamp geweldig! Pronkstuk in je huis!

    Enne...wat gaan we nu bekijken....?
    ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ben ik nog even......ik heb last van spam e.d. op mijn blog...dus:
    Om privacy redenen is de naam van mijn blog gewijzigd, als je me zoekt...
    http://whats-inaday.blogspot.nl
    Je vindt me dus niet meer op eefiesday.blogspot.nl

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke sfeer hebben jullie daar gecreëerd!
    En de samenwerking met je camera is prima toch??!!
    Wij hebben ook stoere Jielde-lampen naast het bed,zo lekker stoer!
    Lieve meid,ik wens je zo dat je je gauw beter voelt!!
    Voel je even mijn arm om je heen..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een sfeervolle binnenkijker! Ik hoop dat je inmiddels overstag bent en nog meer van deze mooie posten gaat plaatsen. Zie heel veel prachtige items voorbijkomen.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hi lieverd, ohhh wat een heerlijke binnenkijker,
    vind jullie slaapkamer bijzonder sfeervol.
    Erg mooi de kleur van het bed en de nachtkastjes,
    en zulke lieflijke nostalgische accessoires.
    De oude Frans hangkastjes zijn fantastisch.

    En jullie lamp Anita, wowwww SUPER MOOI!!!
    En wat een mazzel zeg voor een redelijk prijsje.

    Geniet van een fijne week,
    en we krijgen LENTE, JIPPIE!!!

    Veel liefs,
    Josephine


    BeantwoordenVerwijderen
  36. Anita , wat een geweldig mooie slaapkamer hebben jullie gekregen.
    Brocante spullen die ontzetten veel sfeer geven en prachtig is ook
    die Jielde lamp , ben er gek op maar dat weet je vast wel ;-)

    Laat gerust meer zien hoor , want dit is toch wel heel erg leuk ...

    Fijne week verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat is het gezellig bij jullie in de slaapkamer!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  38. WAUW, Anita...helemaal super!!! Mooie kast/kastjes....jouw foto's zijn ook weer heel inspirerend...ik zeg dikke duim!!
    fijn weekend en succes met de speurtochten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Anita!
    Dat is zeker erg mooi wat je ons laat zien!
    Het leuke is dat als je blijft focussen, dat de dingen dan als vanzelf op je pad komen. Materieel en niet-materieel gelukkig ook. Zo ervaar ik het tenminste vaak.

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie slaapkamer hebben jullie ervan gemaakt, die kleuren het is geweldig.
    Die hangkastjes zijn zo leuk zeg, geniet hier maar lekker van...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Anita, waar hebben jullie die stallamp op de kop getikt? Ik zou graag ook zo'n prachtexemplaar willen hebben! Graag je reaktie naar: i_esveld@hotmail.com Alvast hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)