dinsdag 23 maart 2010

De Dwarsligger

Als een echte boekenwurm werd ik toch wel erg nieuwsgierig naar De Dwarsligger. Ik kocht de titel Daglicht van Marion Pauw, een literaire thriller. Een prachtig verhaal. Wat dat is een Dwarsligger?!

Een compleet boek over dwars maar dan in een klein en handzaam formaat. Het boek past echt in de zak van mijn spijkerbroek en in de allerkleinste handtas.


Het is gedrukt op helder wit papier en duidelijk leesbaar. Door zijn kleine formaat 12 cm x 8 cm en lichte gewicht (nog geen 145 gram) ligt hij lekker in de hand.

De Dwarsligger is zelfs zo klein dat hij wel zes tot acht keer in een normaal boek past. Heel handig voor afspraken waar je vaak lang moet wachten, reizigers en natuurlijk op vakantie.
Ik vind het een geweldige uitvinding en voor die doeleinden zal ik ook zeker meerdere titels gaan aanschaffen.

Voor thuis blijf ik het normale formaat lezen. Deze krijgen namelijk eenmaal uitgelezen een ereplek in de boekenkast. Ik heb iets met boekenkasten. Die "leven" maar ik denk dat dat iets is wat alleen de echte boekenwurm begrijpt. Die stopt zijn boeken niet weg die laat ze zien.

7 opmerkingen:

  1. "Laat mij zien wat u leest en ik vertel u wie ik ben". Ik ken de dwarsliggers niet, maar had het vandaag wel weer kunnen gebruiken in het ziekenhuis.

    Waarschijnlijk gaan we met der tijd over op een e-reader, maar ben er nog een beetje 'huiverig' van, want die dingen voelen raar aan. Dat vind ik tenminste.

    IK heb je even opnieuw gepositioneerd op de website van onze club en er een nieuw vormgevinkje van gemaakt. 'Een nieuwe lente, een nieuwe site, een nieuwe...'.

    We werden nog wel bedankt fur die blumen.

    Dag vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He vriendje, dat bedoelde ik dus met "afspraken waar je soms lang moet wachten" hihi Je stopt hem gewoon in je broekzak. Ik ben geen tasjes mens en heb geen handen vrij. Voor die doeleinden is het echt een uitkomst. Het voelt gewoon als boek. Verhip als je nou dichtbij woonde kon je hem zo ff lenen.

    Ik ga even kijken op de website. Je hebt er toch wel iets fatsoenlijks van gemaakt haha Een nieuwe LENTE een nieuw begin. Jaah ik moest gelijk aan de paus denken !!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi my friend,
    Ik ben zo'n echte boekenwurm...vanaf het moment dat ik kon lezen!Begrijp precies wat je bedoelt...ook mijn gelezen boeken komen in de boekenkast terecht.
    Er gaat niets boven de geur van boeken...Als kind zat ik letterlijk met mijn neus erin om de geur op te snuiven...haha...Ook voor mij 'leven' ze!
    Ik heb ze gezien in de winkels...de 'Dwarsliggers'...reuze handig voor op reis en als je geen zin hebt om zo'n dikke pil mee te slepen...maar ik ben het helemaal met je eens; thúis gaat er niéts boven zo'n 'echt boek' en dan het liefst een dikke pil waar je helemaal inzit...héérlijk!!
    Veel leesplezier...met de dwarsligger of het normale formaat ;-)

    Liefs...een 'mede-lezer' X-X-X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las de titel Dwarsligger en dacht even dat je een blog aan mij had gewijdt! ;)

    Maar wel handig zo'n boekje voor onderweg. Ik ben ook echt een boekenwurm, maar zit meestal skriekeluk onhandig te doen met dikke pillen.
    Ik ga er eens op letten in de boekenwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marian: kijk jij begrijpt het helemaal. Ik kan ook echt geen boeken weg doen; ook niet van diegenen waarvan de inhoud tegen is gevallen. Ze sluiten gewoon aan in de rij !!!
    Zazoe: jij een dwarsligger ?! Welnee !! Wist je dat ze de inwoners van Enter eigenlijk dwarsliggers noemen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha vandaar jij als dwarsligger één op zak hebt?

    Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
    Maar het kan idd erg handig zijn. Noem bijvoorbeeld maar "een dagje strand", op vakantie. Ik ga hier zeker eens naar uit kijken, wanneer ik in de stad ben.

    X_X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij "dwarsligger" denken wij meestal aan de NS en ProRail. Daar hebben ze er genoeg liggen om al die treinen te laten rijden.
    Als Mac-users (gebruikers van een Apple Macintosh) zijn wij voornemens om t.z.t. een iPad aan te schaffen. Handig in het vliegtuig om een boek digitaal te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)