dinsdag 17 augustus 2010

Update schouder


Intussen is het bijna 6 weken geleden dat ik aan mijn schouder ben geopereerd. Vandaag voor controle geweest. Huh er staat voor de operatie die ik heb ondergaan 6 maanden voor (volledig) herstel !!!


Volgens de orthopeed loop ik volgens mijn kunnen op schema. Zijn klus is geklaard maar er is iets niet in de haak met mijn sleutelbeen; "misschien moet ik daar ook nog iets aan doen" zegt hij. Ik schud mijn hoofd voorlopig helemaal NIKS.

De belastbaarheid van mijn arm is nog erg beperkt maar ik mag weer auto rijden. Nouh dat is natuurlijk heel mooi. Ik sjees namelijk graag. Maarre vertel eens HOE kom ik dan uit mijn rode ferrari ?! Ik mag voorlopig namelijk nog niet op krukken lopen en ook de rolstoel niet in en uit de auto tillen. In de praktijk komt het er op neer dat ik dan van de voordeur tot de auto op 1 been moet springen .Wat eigenlijk best wel een beetje link is. Een rondje kan rijden maar er vervolgens nergens uit kan. Natuurlijk kan ik ergens koffieleuten als mijn gastvrouw of- heer de rolstoel eruit kan halen. Wahah maar dat vind ik echt niet leuk !!!!!! Ik ben zo wijs met mijn onafhankelijkheid. Even een kleine boodschap in het dorp halen is er nog niet bij. Gebruik maken van de scootmobiel mag ook nog niet. Ik voel me behoorlijk beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Ik wil de hort op !!! VRIJHEID BLIJHEID
Voor zoonlief blijkbaar een heel herkenbare situatie hij vermeld namelijk tussen neus en lippen:
"je hebt gewoon een begeleider nodig". Een beetje chagrijnig maar met toch wel een grijns om zijn slimme opmerking mompel ik: ik zet wel een advertentie ;-)

GEZOCHT
Gezellige, kletsgrage begeleider(ster) met liefhebberij voor shoppen, horten en een passie voor terrasjes (lunchen) !!!! Euh niet allemaal tegelijk reageren hoor hihi

De dagbehandeling in revalidatiecentrum Het Roessingh is bijna afgesloten. Donderdag nog een zitmeting (rolstoel) en over twee weken eindevaluatie van de ergotherapie. Ik heb fysiotherapie aan huis maar ook daarin wil ik graag mijn eigen keuze maken en niet afhankelijk zijn van de situatie zoals deze nu noodgedwongen is. Het kan even niet anders. Ik wil teveel en te snel maar het lijf fluit me wijselijk terug ;-)

12 opmerkingen:

  1. Biedt zich aan:

    Gezellige, kletsgrage begeleider(ster) met liefhebberij voor shoppen, horten en een passie voor terrasjes (lunchen) !!!!
    Dagelijks beschikbaar van 8.30 uur tot 15.00 uur.

    Zonder gekheid, ik geloof je op je woord dat je niet vrolijk wordt van het feit dat je niet je eigen gang kunt gaan. Juist dat even de hort op is zo heerlijk, zo nodig ook af en toe.
    En dan niet altijd afhankelijk zijn van een "begeleider". Heerlijk nuchter trouwens wel van zoonlief!;)

    Niet te veel tegelijk willen lieve Anita, je doet al zó hard je best! Je lijf geeft nou eenmaal zelf het tempo aan, of jij dat leuk vindt of niet.

    En mocht je nou écht effe lekker de hort op willen....vanaf 30 augustus sta ik tot je beschikking hoor! Kus X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat aanbod neem ik met beide handen aan ;-)
    Vanaf 31 augustus (Mozaiëk begint op dinsdag) gaan we "de schade" driedubbel dik en dwars inhalen. We starten met een lunch bij Nielz hihi Ik houd geld over joh nu ik niet de hort op kan !!! Dikke kuszz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ík kom solliciteren Anita!! Kunnen we elkaar eindelijk ook eens in het 'ecchie' zien :D
    Maar als ik me probeer voor te stellen dat ik mijn gang niet kan gaan...kan ik me indenken hoe frustrerend het wel niet voor jou moet zijn!!Je bent zo gesteld op je onafhankelijkheid!! En ik kan me voorstellen dat je het zo nódig hebt om af en toe eens weg te gaan...even ertussen uit!Hoop zo dat je iedere week wat sterker wordt en wat 'vrijheid' terugkrijgt lieve, dáppere Anita! Wat heerlijk dat je een vriendin als Zazoe in de buurt hebt!! Hoop dat jullie samen 'driedubbel dik en dwars' erop uit kunnen!
    Blaas een heel dikke kus jouw kant op!!
    X-X-X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woehoe...lunsjen bie Nielz... dat is een deal, doen we! Je mailt maar datum en tijd en dan gaan we eens weer ouwerwets bijkletsen.

    Kzieje gauw, kus X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat je zo ver weg woont, want dat baantje leek mij wel wat, maar aan Zazoe heb jij wel genoeg hoor. Ze kan alleen geen Chili Concarne maken hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @René...da's nou helemaal niet aardig van je!
    Ik had nog een keer willen voorstellen om met alle vriendjes en vriendinnetjes van Anita een keer ergens in het midden van het land af te spreken voor een gezellige lunch/middag...
    Maar ik weet niet of ik na zo'n onaardige opmerking nog wel wil :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeannette Doomernik18 augustus 2010 om 15:25

    Hoi Anita,

    Je vacature komt voor mij te laat hihihi.
    Wat niet weg neemt dat ik begrijp hoe je je voelt en ik hoop dan ook dat je snel hersteld.

    Lfs Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Marian Je bent zonder gesprek aangenomen. Ik houd van goed gezelschap en dat zit helemaal oke !!! Kan bijna niet wachten hihi

    @Rene Wat zou het gezellig zijn als je om het hoekie zou wonen. En wellicht zou ik nog wat van je kookkunsten kunnen leren.

    @Zazoe (Nien) Wat een SUPER idee !!! Dat zou pas echt geweldig zijn (ff blijven dromen) !!! Ik ben bang dat we dan aan een lunch alleen niet genoeg hebben hihi GEZELLIG

    @Jeanette Dank je wel. Het zou er anders best "bij" kunnen hoor. Het is nl gewoon vrijwilligerswerk en nog ontspannend ook ;-)

    Dikke kus allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou en ik woon helemaal ver weg.....; of je komt natuurlijk naar mij en laat je hier in de watten leggen! Ik beloof je op heel veel bekijks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Zazoe daar zou ik wel aan meedoen hoor, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. René, dat moeten we dan maar eens organiseren, leuk om eens iedereen "live" te zien en spreken! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yoehoe...kan ik ook nog solliciteren?!!

    Daar smelt je toch voor, een opmerking als Brian.
    Daar schiet je idd nog niets mee op als je alleen maar mag rijden en er niet uit kan.
    Begrijp hoe frustrerend dit allemaal voor je is.
    Als een vogel opgesloten in haar kooi.

    Gelukkig heb je lieve mensen in je directe omgeving, die je graag ondersteunen. Je moet nog even geduld hebben lieve schat, voor je het helemaal weer alleen kan.

    Ik hoop dat je snel weer kan fladderen;-)

    Dikke kuszzzzz

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)