maandag 24 januari 2011

Hoest met joe?


Op de veelgestelde vraag hoe het met Rudi is het volgende:

Inmiddels zijn we twee weken verder en hij herstelt langzaam van de 4e chemokuur. De eerste week na de kuur is hij altijd naar en behoorlijk ziek. De tweede week nog meer in dan uit bed. Als hij eruit is denkt hij


van alles te willen en vooral ook te kunnen. Valt dat even flink tegen !!! Binnen no time is hij helemaal uitgeteld. Nu zijn we met de derde week bezig en hij is nog steeds erg moe en lijf en leden willen niet wat hij wil. Voelt zich regelmatig erg raar (onwel) in zijn hoofd en moet minstens twee keer op een dag een poosje gaan rusten.

Waar een wil is is een eigenwijze weg ;-) Woensdag moest en zou hij toch even op de schaats. Zondag toch even op de mountainbike. Het möt en zal: "Als ik dat niet meer kan!" Daarna zie en hoor je hem niet meer. De rest van de dag ligt hij namelijk in bed en heeft hij nodig om te herstellen van deze extra inspanning. Het maakt pijnlijk duidelijk dat zijn algehele conditie achteruit gaat. Dat hij na elke kuur aan het inleveren is. Dat is confronterend. Verder maakt zijn hoofd overuren wat betreft denkwerk en zaken die hij nog graag wil regelen. Dat is voor hem erg belangrijk en het geeft ook een stukje rust. Volgende week maandag mits de bloedwaarden het toelaten krijgt hij zijn 5e chemokuur.

Vanochtend samen naar het kantoor in Hardenberg geweest. Even koffie drinken en bijkletsen. Rudi mist zijn collega’s en zijn collega’s missen hem. Tenminste daar gaan we vanuit ;-)

Op mijn vraag of hij zelf een blogje wil schrijven zegt hij: "schrijf jij maar dan zijn we zo klaar" en knikt vervolgens goedkeurend hihi Mijne man heeft zijn eigen secretaresse (denkt hij)
Hij laat nog even weten dat hij het fantastisch vindt dat zoveel mensen meelezen en op de hoogte blijven via Hersenspinsels.

33 opmerkingen:

  1. Er is zoveel dat ik zou willen zeggen, maar kan de juiste woorden niet vinden. Ik herken het dubbele gevoel, het veel willen regelen en het niet opgeven, grenzen verleggen en vechten. Ik hoop dat de 5e kuur doorgaat en dat het succesvol gaat worden.
    Ik denk aan jullie, sterkte en kracht wens ik jullie toe!
    Liefs,
    Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anita en Rudy,

    Nou reken maar dat we Rudy missen!! Vanmorgen was ik er niet, dus we moeten een andere keer maar bijpraten.
    Ook van onze kant veel sterkte gewenst.
    Groetjes,
    Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet ik hierop zeggen? Uit het persoonlijke contact dat wij hebben blijf ik op de hoogte hoe het met jullie gaat...en ik kan alleen maar zeggen hoeveel bewondering en respect ik heb voor jullie moed en vechtlust...daar heb ik geen woorden voor!!
    Heel veel liefde en kracht lieve vrienden...wij staan met velen dicht om jullie heen...als een warme deken...

    Een heel dikke kus X-X-X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe herkenbaar! Wel willen, maar niet kunnen. De denktank, die maar door gaat, niet te stoppen.. Toch super dat Rudi nog op de schaats en de mountainbike is gestapt. Heeft ie toch maar gedaan en daar kan hij trots op zijn. Soms heb je het er voor over, dan maar weer bijtanken na de tijd. Ben ontzettend trots op jullie!! Hoop van harte dat komende week Rudi weer wat verder het bergje opklautert en volgende week de bloedwaarden op peil zijn, zodat chemo nummer 5 kan doorgaan. In gedachten bij jullie
    Dikke knuffel, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier een nieuwe volger die alleen maar even sterkte wil wensen.
    Groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kan ik aan bovenstaande nog toevoegen? Jullie weten dat ik jullie moed, jullie vechtlust bewonder. Jullie manier van alles aanpakken, en doorgaan, met de fijne kring mensen om jullie heen. En ik geniet van de koffie-leut-momenten, die vaak zo gezellig zijn!

    En respect voor Rudi, die tóch zijn schaatsen weer onderbindt en op zondag zijn mountainbike uit de garage pakt. Het möt...het zal!

    Ennneh Aniet...je kunt wel denken dat je niet zijn secretaresse bent... dan in elk geval zijn persoonlijke tiepmiepje! hihihihi...

    Dikke kus voor jullie! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mag jij trots zijn op je mannetje echt een doorbijter , blijven proberen om te sporten de gedachten even op wat anders richten , al is het nog zo zwaar.... het woord opgeven dat staat niet in Rudi z"n woordenboek haha !!!
    Hopen dat maandag de 5 de chemokuur doorgaat en dat die eens goed in de aanslag gaat !!!!
    Lieve groetjes Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dikke knuffel voor jullie allen.
    veel liefs vanuit de disselsweg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo lieve vrienden....heb bewondering voor jullie ..hoe jullie er samen mee omgaan...echt een eenheid....ja rudy het is zo herkenbaar ,je wilt van alles nog doen,maar het lichaam staat dit niet altijd toe..hopelijk gaat je lichaam na de kuren heel geleidelijk aan weer herstellen...,maar vindt het knap dat je op fiets en op de schaats bent geweest...binnenkort als het wat warmer wordt gaan anita en ik weer scooten en ga jij lekker op de fiets achter ons aan ...lekker op een terras een bakske koffie vatten...doe je secretaresse een dikke knuffel....en tot donderdag....

    gr ria xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Anita en Rudy.
    Wat moet het een moeilijke tijd voor jullie zijn.
    En wat zijn jullie toch kanjers, Rudy toch even schaatsen, of springt op zijn fiets, die wilskracht diep respect.
    Wil jullie ook ongelovelijk veel sterkte en kracht wensen, om dit allemaal te doorstaan.
    Heel veel liefs, en een dikke knuffel.
    In gedacht bij jullie.
    Liefs Marlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marian van der Voort25 januari 2011 om 07:49

    Lieve Anita en Rudi, wat een kanjers zijn jullie. Ik schreef al eerder dapper!! Het valt niet mee he, en natuurlijk staat Rudi zijn denktank niet stil. Ik hoop toch zo dat hij zich staks wat beter gaat voelen. Dat zijn bloedwaardes goed zijn volgende week...
    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte, de kracht om door te gaan, en al het liefs wat een mens zich maar kan wensen.
    Ik denk aan jullie.
    Een hele dikke knuffel van mij komt jullie kant op...
    Heel veel liefs, Marian xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja een bekend fenomeen, iets doen wat je graag wil om een soort van bevestiging voor je zelf te hebben dat je het nog kan om het vervolgens met een hoop ellende te moeten bekopen. Ik begrijp Rudi wat dat betreft voor 100%.

    Het maakt het er niet makkelijker op, maar het is niet anders. Als je daarna weer in je bed moet blijven om op krachten te komen valt dan toch in het niet bij het gevoel dat je hebt als je die prestatie hebt geleverd. Het zal wel mannenlogica zijn.

    Gewoon blijven doen, als je het kunt opbrengen, Rudi, want dat geeft een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Anita,

    Wat kun je het allemaal goed verwoorden, en wat een wilskracht heeft Rudi om toch nog te schaatsen en te fietsen, des te pijnlijker dat zijn lichaam hem daarna zo in de steek laat, we wensen jullie veel sterkte en kracht voor de volgende kuur en Anita, denk een beetje aan jezelf.

    veel liefs Ben en Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve mensjes,
    wat zijn jullie toch positieve mensen.
    Heerlijk toch dat Rudy nog dingen onderneemt, vooral dat wat hij heel graag doet.
    En heerlijk dat jij zijn persoonlijke secretaresse bent. Volgens mij heb je het ook helemaal in je. Schrijven en gevoelens op papier zetten. Je bent een kanjer Anita en je mannetje ook.
    Wens jullie veel positiviteit, doorzettingsvermogen, kracht en liefde toe.
    lieve groeten Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Anita en Rudi,

    Ik vind het fijn op afstand met jullie mee te kunnen leven. Weet dat jullie in mijn gedachten dichtbij zijn.
    Ik heb veel respect voor de manier waarop jullie met dit alles omgaan.
    Veel sterkte, kracht, liefde en warmte toegewenst
    Liefs
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, oom Rudy heeft groot gelijk dat hij jou het stukje laat tikken! ;) Want dat kan je!
    Wat knap dat ie nog gefietst en geschaatst heeft! Respect! Maar wat is het naar om te lezen hoe het iedere keer achteruit gaat...
    En verder sluit ik me bij alle andere woorden aan...

    Heel veel liefs voor jullie alle vier!

    X Jorien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Rudy en Anita,

    Ik heb geen woorden, alleen tranen.

    liefs
    big sister Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve buurtjes,

    Altijd fijn om jullie te volgen via de hersenspinsel. Zoals het verwoord wordt alleen maar diep respect. Super dat jullie samen de kracht vinden om te genieten van de hele kleine dingen die het leven zo belangrijk maken. Wij duimen dat de 5e chemokuur mag doorgaan, en zijn werk gaat doen.
    Ga er samen voor, wij leven mee.

    De Pluimpjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een wilskracht heeft Rudi, enorm.
    vindt moeilijk om de juiste woorden te vinden, maar ik denk aan jullie!!!

    veel liefs van deze kant,
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. haha zo eigenwijs kon wal nen eantersen ween, of ne krulke. Even weer je blog gelezen en zo herkenbaar, laat hem maar mooi zijn eigen grenzen opzoeken. Nou hoop dat ie voor zijn volgende kuur voldoende hersteld is.

    Gr Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Psst ...Erwin niet hardop :-)
    Vie krulkes hebt doar echt gen last van hahaha
    Zo eign'wies is alleen ene van Haan'n Jan oet Geestern !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heej Anita,

    Had deze week willen bellen om een keertje af te spreken, maar ben snipverkouden dus doe ik dat maar niet.
    Mooi dat ik zo op de hoogte kan blijven van jullie (wel) en wee. Secretaresse zou ik je niet willen noemen eerder een erkend schrijfster, die het zo mooi verwoord allemaal.
    Veel sterkte gewenst voor maandag en groetjes van: Hetty.
    (we denken aan jullie)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dank je Anita voor de update; ook ik ben altijd benieuwd naar de hersenspinsels in huize Weghorst. Ik denk dat die maar omgedoopt moet worden in Huize Kanjers!

    Sterkte!

    Franca x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. We blijven duimen voor je Rudi en hopen dat je klaar bent voor je vijfde etappe en dat deze doorgaat. Blijf door-vechten/fietsen zo lang je kunt. Sterkte!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Rudy en Anita en niet te vergeten de kids.

    Vol bewondering lees ik telkens weer je blogs op hersenspinsels , hoe mooi je alles verwoord en kunt schrijven.
    Geen wonder dat Rudy zegt doe jij het maar, een betere secretaresse kan hij niet krijgen .
    Echt fijn dat je de mensen zo op de hoogte houd , en ons aan de zijlijn laat meelezen over hoe en wat in jullie zo sterke gezinnetje.
    Alle bewondering daarvoor.
    Wij leven ook zeer met jullie mee !
    Hopenlijk kan de 5e chemo doorgaan en dat het voor Rudy allemaal wat dragelijker mag worden.
    Wij wensen jullie veel doorzettingsvermogen en kracht .
    Veel liefs en Sterkte ,
    Fam Otten

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik had jullie blog al een keer eerder gelezen, maar had nog geen reactie gestuurd. Wanneer ik jullie blog lees gaan er veel verschillende gevoelens door mijn lijf. Ontzettend veel RESPECT en BEWONDERING voor Rudi, die ondanks alles toch even de ijzers onderbindt!! Die WILSKRACHT... Fantastisch!! Die wilskracht gaat hem ver brengen... Nog een paar daagjes en dan chemokuur nr.5... Pfff.. Wat zal hij er tegenaan zien, en wat zal het weer afzien zijn! Voor jou natuurlijk ook Anita.. Niet vaak genoeg heb ik gezegd dat ik voor jou ook ontzettend veel bewondering heb! Hoe je er allemaal mee omgaat, en hoe je toch ZÓ LIEF blijft!! Een ENGEL op aarde! Prachtig! Ik stuur jullie heel veel cyber- KNUFFELS!! En wens jullie een PRACHTIG weekend, en veel STERKTE voor maandag! Ik DENK aan JULLIE! Veel LIEFS, xxx JEANET

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jullie blijven kanjers hoor! xxx
    Tsja, en dat je er zelf ook moe van wordt, kijk ik niet raar van op hoor, het vreet gewoon aan je....maar ik zal je af en toe opfleuren tussendoor hoor! Sterkte er weer mee allemaal! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Rudy en Anita,

    Weer een nieuw bericht met bewondering gelezen! Wat kun jij alles mooi verwoorden.
    Wel ontzettend goed dat Rudy toch die schaats en de fiets pakt, even zinnen verzetten en even doen wat hij zo graag doet. Ik hoop dat de kuur maandag door kan gaan, zal voor jullie duimen(hoop dat dat helpt).

    Veel liefs Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Anita,
    bedankt voor je leuke reacties op mijn blog, doet me altijd goed hoor...

    Maar ja waar hebben we het over he .....als ik jouw blog zo lees dan zijn dat veel belangrijkere dingen dan een blikje of nieuw stukje servies natuurlijk en ben ik me er van bewust dat we blij mogen zijn met onze gezondheid .

    Ik wil jullie vanaf hier dan ook sterkte met alles wensen en hoop van harte dat de volgende kuur goed aanslaat .

    Ik lees wel uit alles hier een onwankelbaar vertrouwen en ondanks alles moed voor de toekomst en in elk geval genieten van de mooie momenten.
    Bedankt dat ik even mee mag lezen hier , heb me aangemeld als volger en blijf meelezen .
    fijne avond , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Anita,Rudy en kinderen

    Ik heb nog niet eerder gereageerd maar deze keer kon ik het niet laten. Ik wil jullie laten weten hoeveel bewondering en respect ik voor jullie heb,om stil van te worden, ik heb er geen woorden voor. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht.
    Groetjes, Annie van tante Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  31. nu dat is al heel veel. wat moet je dan veel inleveren en ook wat een moed
    heel veel sterkte met jullie
    woorden schieten tekort om de juiste snaar te treffen maar ik bewonder rudi en jouw wilskracht.
    gr henderika

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beste Anita en Rudy,

    Probeer jullie hersenspinsels bij te houden. Hoewel het ook wel eens confronterend en moeilijk is. Daardoor ook nog niet eerder gereageerd.
    Wil jullie heel veel succes, moed, sterkte en geluk toewensen en hoop dat jullie aan de vijfde keur mogen beginnen.

    Wel super dat Rudy de energie weet te vinden om te blijven sporten. Dit geeft ondanks de uitputting daarna weer een stuk positieve energie.

    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)