zondag 16 januari 2011

Jij




Een uitdaging: elke dag :-)
Ben jij anders dan een ander.                                                       
Ja natuurlijk, jij bent jij.
Maar jij bent niet geschapen
uit een ander hoopje klei.

Kijk gerust eens in de spiegel.
Naar het kunstwerk dat je bent.
Jouw gezicht, jouw lijf en leden,
jouw karakter, jouw talent.

Zie je wel, je bent een wonder.
Niets aan jouw is saai of grijs.
Wees maar jij en blijf bijzonder.
Zing gewoon je eigen wijs.                        

7 opmerkingen:

  1. Dit blijft een mooi en bijzonder gedicht.

    En eigenwijs zingen lukt ook best! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian van der Voort16 januari 2011 om 12:06

    Wat een mooi gedicht. En zo waar. Iedereen is uniek!
    Hoe gaat het daar verder, redden jullie het nog een beetje. Hopelijk voelt Rudi zich weer wat beter.
    Fijne dag...dikke knuffel Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam hem vannacht tegen Nien ;-)
    Hoezo eigenwijs zingen ...
    Die van jou vormen vast een mooi koor hihi

    @Marian Rudi voelt zich vanaf gisteren ietsie beter.
    Donderdag en vrijdag waren 3x niks.
    Hopelijk nu elke dag een klein stapje voorwaarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft een prachtig gedichtje, ik heb deze ook eens op mijn blog gezet. Ik kwam het ooit ergens tegen en spreekt mij nog steeds heel erg aan.
    Ik kom via Helèna op jouw Blog Anita, zij schrijft zo af en toe een stukje over haar vrienden, over jullie en ik heb ook een keer een lieve reactie van jou op mijn blog gehad, dat jezelf ook een Blog heb wist ik niet.
    Ik had zo gehoopt dat de chemokuur zijn werk zou doen en er een positieve uitslag zou zijn.
    Ik bewonder jullie kracht, een bewondering die steeds groter wordt naarmate ik meer posten van je lees met alles wat je in het leven te verduren heb gekregen en nog steeds krijgt. Ook ik weet dat er een oerkracht in je zit en dat het een wonderlijke ervaring is als deze naar bovenkomt.
    Je tekst in je sidebar sprak mij daarom ook zo aan......You never know how strong you are until being strong is the only choice you have.

    Ik wens jullie kracht en vele stappen voorwaarts toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De wereld is daar...
    Daar waar ik ben.
    En ik mag er zijn...
    Ik mag zijn zoals ik ben!

    JIJ BENT JIJ...ZO BIJZONDER EN MOOI!!

    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een mooi compliment voor onze zoon Marian :-)
    Dank je wel Mea voor je lieve woorden: welkom
    Ik blijf je prachtige weblog volgen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedicht Anita!

    Ik moest meteen ook denken aan een nummer van Stef Bos..."Breek de stilte"
    Dat lied ken je vast ook wel ;)

    XX
    lfs uut Roalte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)