maandag 28 maart 2011

Uitslag CT scan en vervolg chemokuur


Vandaag voor de uitslag van de CT scan naar het UMC St.Radboud. De uitzaaiingen zoals deze begin november in beide longen zijn gelokaliseerd zijn nog steeds hetzelfde. Na zes chemokuren zijn ze niet kleiner geworden maar belangrijker ook niet gegroeid. Hoewel we allemaal op een nog iets meer positiever bericht hadden gehoopt nemen wij met iets minder genoegen. We zijn op dit moment blij dat het is zoals het is.


Er was reeds een DTIC chemokuur gereserveerd en Rudi heeft inmiddels nummer zeven toegediend gekregen. De twee volgende kuren (om de drie weken) staan ingepland en wederom volgt dan een CT scan. Zolang lichaam en geest de bijwerkingen van de DTIC kunnen verdragen en de bloedwaarden tussentijds voldoende kunnen herstellen gaan we verder op de ingeslagen weg. Inmiddels ziet manlief groen en geel, ligt rillend van de kou onder het dekbed en val ik terug in de rol van zuster Ursela. Euh hij kan het slechter treffen ;-)

39 opmerkingen:

  1. veel sterkte Anita, ook voor je man, mijn zus die moet deze week ook door de scan, om te kijken of de kuren aangeslagen zijn, spannend.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja...de uitslag zit er tussen in...niet verbeterd, maar ook niet verslechterd! Laten we hopen dat de volgende chemo's een paar goede klappen uit kunnen delen!

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte voor jullie beiden en hopen dat de volgende kuren beter aanslaan,kan even verder niet reageren omdat het iets te dichtbij komt,sorry,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte, hoop dat de volgende kuren nog meer hun werk doen. Groetjes en verzorg hem maar lekker!

    Liefs
    Tonnie en Annette Weghorst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeannette Doomernik28 maart 2011 om 19:22

    Hoi Anita,
    Ik hoop van harte dat de volgende kuren succes hebben en wil jullie nogmaals sterkte wensen.

    Liefs xxxx Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lilian Verweire28 maart 2011 om 19:36

    Anita
    het is toch wat positiefs. Er is geen verslechtering, dus laat ons hoop houden.
    Wel vervelend dat je mannetje zo ziek is van die kuren. Dat er ook nog eens bij zal niet meevallen.Maar met zo'n lief verzorgstertje
    hoop ik dat de bijwerkingen zullen meevallen.
    Liefs Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve familie Weghorst,
    Wat moeten we zeggen, het is toch best een beetje positief, niet voor niets al dat ziek zijn. Heel knap dat jullie doorgaan met de volgende kuren. Hoop doet leven, geniet van het leven.
    Veel sterkte.
    Gerrit, Monic, Rick en Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een betere zuster kan je man zich niet wensen denk ik zo! In je woorden proef ik veel moed en positiviteit! Heel veel sterkte de komende dagen weer. Ik zal jullie noemen in mijn gebeden.
    Liefs, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou zuster Ursula. Ik wens je heelveel sterkte met alles. Dikke knuffelvan mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte voor nu, en hoop dat het na de volgende kuren toch wat verminderd is.
    En verwen die vent maar lekker, zuster.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeg...hij kan zich geen betere zuster wensen hoor!....wat jammer dat de berichten niet wat positiever waren.......maar stilstand is ook goed toch ??.......blijf moed en hoop en vertrouwen houden........verwen hem maar lekker.....dikke knuffel van mij......voor jullie......xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja, wat moet ik zeggen.
    In ieder geval positief dat de uitzaaien niet meer geworden zijn. Natuurlijk hoop je dat het minder is. Vooral moed en vertrouwen houden....
    en blijven genieten van elkaar...
    Veel sterkte voor jullie beiden....
    Liefs
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is in elk geval niet gegrroeid en dat is toch een heel klein lichtpuntje.
    hoop voor jullie dat de drie volgende kuren goed aan slaan.
    en wat dat zustertje spelen betreft hij kan zich geen betere wensen. verwen hem maar lekker.
    heel veel sterkte met elkaar en voor rudi beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Anita , je hoopt toch zooo dat de kuren NOG meer zn werk doen , we moeten maar weer hopen dat deze drie chemo"s beter uitpakken !!!
    Wat moet dat toch zwaar zijn om elke keer de moed weer bij elkaar te rapen op naar de volgende kuur en wetend dat je weer zo ziek word , vreselijk !!
    Het is wel een goed bericht dat het niet erger is geworden en de waarden van het bloed goed waren zodat Rudi nr 7 gelijk kon krijgen , en nu maar hopen dat Rudi er niet zo ziek van is !!
    Verwen je mannetje maar lekker en jezelf natuurlijk ook , als het er 1 verdiend dan ben jij het wel !!!
    Lieve groetjes Jannie Wild

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel Jannie
    Ik laat me morgenochtend maar eens van kop tot teen verwennen ;-)
    Kom vast rozig terug hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Allemaal,

    Moelijk om de juiste woorden te vinden......
    Ik wil alleen maar zeggen heel veel succes met de volgende gemo's en ik hoop dat deze nog beter zullen aanslaan. En eh zustertje zorg goed voor je varkentjes. En houd ze goed in de gaten hihi.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Rudi en Anita,

    Weer een moeilijk moment voor jullie, wel een lichtpuntje dat het niet gegroeid is, hopen dat het met de volgende chemo,s goed gaat, we wensen jullie veel sterkte en kracht met elkaar.

    veel liefs Ben en Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat lijkt mij een goed plan , geniet er maar lekker van , hoor nog wel hoe het was !!!
    gr. Jannie .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi lieve vrienden,

    Een uitslag 'er tussenin'...niet minder maar ook niet meer geworden...
    Had erg gehoopt op het eerste voor jullie maar heb intense bewondering voor jullie moed, positiviteit en vechtlust!
    Veel sterkte lieve Rudi nu je weer ziek in bed ligt...denk heel veel aan je! Gelukkig weet je je verzorgd door de liefste zuster die er is!!
    Jij ook heel veel sterkte en kracht weer lief vriendinnetje...je bent in mijn gedachten!
    Laat jij je morgen maar eens lekker verwennen...dát heb je wel verdiend!!

    Een heel dikke en warme omhelzing voor jullie XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allerliefst mens,

    het hangt er zo tussenin, het is natuurlijk een goed bericht, maar ik had zo gehoopt op nóg een beetje beter. Ik vind Rudi zo ontzettend dapper, een véchter dat ie toch weer doorgaat met kuren. Leg jij hem, voor zover mogelijk, maar goed in de watten. Want dat kun jij als geen ander. En zorg ook goed voor jezelf!!!

    Heel veel liefs en knuffels, Nien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goed te lezen dat het er niet slechter op is geworden als snap ik jullie teleurstelling dondersgoed. Er is nog genoeg ruimte voor optimisme dus.

    Groetjes
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Samen, ja inderdaad ik heb met jullie op positiever nieuws gehoopt, maar goed om te horen dat ze niet gegroeid zijn. Sterkte ! Enne ja hij kon het slechter treffen met zijn zuster.

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Alsof 't stil staat...terwijl jullie zo intens levend doorgaan!
    Ik hoop dat Rudi snel weer op de been is!

    Dikke knuffel voor jullie allebei!

    Liefs uut Roalte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sterkte voor jullie.
    En hopen dat de chemo toch iets meer resultaat brengt. Mooi dat het niet verder gegroeit is.
    heel veel sterkte voor jullie samen.
    Liefs bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had toch zo gehoopt dat de chemo zijn werk nog beter had gedaan en het kleiner was geworden, maar......gelukkig ook niet groter.
    Ik hoop zo dat de volgende kuur z'n werk nog beter gaat doen en de uitslag straks méér dan een lichtpuntje zal worden lieve Anita.
    Denk ook goed om jezelf lieve meis.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. gelukkig dat het niet verder is gegroeid,hopelijk doen deze 3chemo,s nog iets.Hopelijk is Rudy snel weer op geknapt en weer een beetje genieten van de lente.

    groetjes ingrid en gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jolanda Albronda29 maart 2011 om 16:24

    Hey Anita,
    Ik hoop dat Rudi zich gauw weer wat beter gaat voelen,gelukkig iets positiefs,het is stabiel gebleven.Nu maar blijven hopen dat de volgende chemo's hun werk gaan doen,ik blijf duimen voor jullie hoor.
    Vertroetel hem maar lekker,heeft ie wel verdient!
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gelukkig is het niet gegroeid! Hoewel we toch heel erg gehoopt hadden dat het kleiner was geworden!! De 7e en de komende 2 moeten er maar even flink op los slaan...
    En hopen dat oom Rudi tussen de chemo's door een beetje pas is en veel gebakjes kan eten! ;)

    Tot gauw!! Liefs en een dikke knuffel..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan op dit moment geen woorden vinden, leef intens met jullie mee. Positief dat Rudy chemo nr. 7 heeft gekregen. Heel veel sterkte voor Rudy, dat die eerste week maar snel voorbij is.
    Ook voor jou Anita en kids, sterkte.

    Liefs en dikke knuffel, Jannie A.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wens jullie veel sterkte , en hopenlijk knapt Rudy snel weer op van de kuur.
    Gelukkig is het niet meer geworden , en wie weet doen de volgende kuren meer.
    We houden moed .
    Groetjes aan Rudy .
    Veel liefs
    Jan Marjanne en Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Altijd in gedachten bij jullie! xxx
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  32. net zoals mijn vader altijd zei, positief kijken naar wat voor je ligt zorgt ervoor dat het leven zoveel meer de moeite waard is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gelukkig staat het stil, dat is toch al positief, hopelijk voelt Rudi zich inmiddels alweer iets beter.
    Knuf voor jullie allebei

    BeantwoordenVerwijderen
  34. We zijn blij dat de uitslag redelijk is.Het is natuurlijk geen reden tot juichen, maar het is iets.Hopen dat het de volgende keer wel iets verbeterd.
    Veel sterkte en we denken aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hou het even bij een dikke digitale knuffel, snotter, snif, kuch, enz..Verwen hem maar lekker maar vergeet ook jezelf niet. Zie je zodra we weer virusvrij zijn. Gr. J xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat zijn jullie ongelofelijk positief. Ik begrijp wel dat de feiten niet anders zijn. Het niet onomkeerbaar is, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.

    Ik vind 'footprint' prachtig geschreven!!! Ik hoop dat al deze reacties zullen bijdragen tot een stuk positivisme in deze tijd van onzekerheid!

    Geweldig veel kracht en wijsheid toegewenst. Maar ook het genieten van elkaar en wie je bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Johan en Geranda Kleinjan1 april 2011 om 22:48

    Rudi en Anita,

    Wat hebben toch ontzettend veel respect voor jullie. Ik zou niet weten wat ik nog aan moet vullen aan bovenstaande reacties.
    We vinden het knap hoe jullie hiermee omgaan.
    We hopen dat Rudi zich inmiddels weer een beetje beter voelt. Geniet van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wil jullie bij deze zo ontzettend veel sterkte wensen, en heel veel kracht en doorzettingsvermogen.
    Om dit allemaal te doorstaan, want dat is niet niks allemaal.
    Heel veel liefs.
    In mijn gedachte dicht bij jullie.
    Liefs Marlijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)