zaterdag 18 mei 2013

De tuinmetamorfose ...

De afgelopen weken was er de nodige bedrijvigheid in huize Hersenspinsels.
De tuin werd compleet gestript en ontdaan van echt alles wat groeit en bloeit. 
De buxushaag, een aantal flinke bomen, alle planten en de complete bestrating verdween in aanhangers en containers ....



Ik heb me eerlijk gezegd wel een paar keer achter mijn oren gekrabbeld zo van: "komt dit ooit nog goed". Het waren namelijk allemaal stenen, stenen en nog eens stenen. En natuurlijk héél veel zand. Dat moest allemaal worden afgevoerd. Wat waren we blij met al die extra handen! Mannen én vrouwen die nog dagen herinnerd werden aan het bestaan van hun spieren ;-)



Terwijl zoonlief hielp met de oude klinkers verwijderen stak ook dochterlief haar handen flink uit de mouwen. In haar eentje ontwortelde ze een flinke magnoliaboom. Chapeau! Vele handen maken licht werk :-)



En toen kwam de kraan om de nieuwe bestrating over het huis te tillen.
De tegels en waaltjes hebben inmiddels allemaal hun plek gevonden.
Het begint warempel weer op een tuin te lijken! En zo moet het straks gaan worden ....


Nu wordt het léuk! Dit is meer mijn ding hihi
Planten en bomen uitzoeken. Het helemaal opnieuw inrichten van de tuin.
De komende weken wordt er nog een waterbank en een vijver(tje) aangelegd.
De bestaande veranda links is gebleven maar voor de tuindeuren rechts wordt, als alles klaar is, ook nog een veranda gerealiseerd. Later meer ....

Een heel fijn Pinksterweekend!


28 opmerkingen:

  1. Marian van der Voort18 mei 2013 om 17:15

    Aha nu weet ik waarom de zon op zich laat wachten...
    Totdat jij ook weer heerlijk kan genieten natuurlijk!!
    Lekker hoor als alles klaar is, wordt het genieten.
    Eerst nog even genieten in het tuincentrum, altijd leuk!

    Veel plezier met uitzoeken van de nieuwe beplanting!

    Fijn dat er zovele meewerken en zelfs de kinderen druk zijn geweest. Zij zullen de spiertjes ook wel voelen ;-)

    Jullie ook een fijn Pinksterweekend!
    Liefs Marian x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt vast heel erg mooi Anita, de tekening is in ieder geval veelbelovend! En een tuin waar jij alle ruimte hebt om je vrij te bewegen is wel zo prettig! Ik ben heel benieuwd, zie ook dat er annabellen komen...je hebt volgend jaar een zee van witte bollen in je tuin! Succes met het vervolg en een applaus voor alle harde werkers (en voor jou, als de tuinstylist ;-)).

    Fijn weekend!! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is dan iets van dochters met wortels...die van ons kreeg dat ook steeds voor elkaar en zee stopte ook niet eer de volledige wortel eruit getrokken was
    Ik ben heel benieuwd naar t eindresultaat, maar weet zeker dat t het een plaatje wordt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lief mens, heb je tuinontwerp al mogen bewonderen. En de Sahara in je achtertuin... hihihi... Enneh zo'n mannetje, op zijn knieën, het haar woest om zijn hoofd en de boxer een stukkie boven de spiekerbokse uut....

    Nog efkes en dan lekker koffieteuten in een warm zonnetje, we gaan er gewoon vanuit dat ie er is als jouw tuin klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt vast heel mooi Anita! Ik heb de tekening even in het groot bekeken maar dat wordt wel mooi. De waterpartijen, de annabellen en het feit dat je je nu helemaal kunt bewegen in de tuin!
    Ik hoop dat je morgen al een klein hoekje hebt om te zitten, want het wordt mooi weer voor een dag.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo Anita, wat een onderneming zeg. Echt de hele tuin op zijn kop.... Blij voor je dat het nu zover is dat jij je kan richten op het inkopen van het groen en kleur, dat is je wel toevertrouwd ☺ . Geniet van je bezoekjes aan de tuincentrums en dat je inkopen maar snel de groei te pakken krijgen...

    Ook jullie een fijn Pinksterweekend ☼

    Liefs Jannie XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een geweldig tuinplan zeg en fijn dat er zoveel helpende handen zijn, benieuwd naar het eindresultaat. En die foto van je dochter, zo lekker stoer! Gezellige pinksterdagen en geniet alvast van je tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW..wat een groots plan :)
    zelfs een kraan erbij ...heerlijk als iedereen mee helpt..geeft samenhorigheid, toch?
    En vandaag zelfs zonder regen??
    Fijn weekend,
    lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo jullie hebben grote plannen.
    Maar als het af is lekker met de zon naar buiten en genieten jij..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Anita. Sjonge wat een werk zeg en wat een enorm mooi plan. Wat zal het mooi worden als straks de vijver en alle planten enz er in zitten. Ben zo benieuwd hoe het word.
    Lieve groet van Riet en geniet van de Pinksterdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De tekening ziet er goed uit, in het echt wordt het vast nog beter... je laat toch wel het eindresultaat zien?

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Anita, Allereerst wil ik je hartelijk bedanken voor de lieve woorden op mijn blog. Het was een hele troost voor mij te zien hoeveel mensen er meeleefden. Ik zie dat jullie grote plannen hebben. Wat een werk zeg. Maar als ik zo naar de tekening kijk zal het prachtig worden. Leuk om nu te gaan opbouwen he? Daar zijn wij vrouwen meestal wel goed in hi hi. Heel veel sterkte met de klus en ik kijk uit naar het eindresultaat.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, dat is niet zomaar even de tuin veranderen. En zo te zien aan de tekening word het heel mooi, en makkelijk.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig tuinplan Anita.
    En heerlijk dat nu het leuke werk begint en je steeds meer kan zien hoe het uiteindelijke resultaat gaat worden.
    Wat heerlijk zoveel hulp en wat een stoere meid is jullie dochter, daar is behoorlijk wat krachtsinspanning voor nodig.
    Ik hoop op een mooie zomer waar je kan genieten van het prachtige eindresultaat.

    Voor nu fijne Pinksterdagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw Anita, goed bezig met zijn allen zeg!!

    Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gaat worden hoor een hele klus volgens mij :)
    Maar komt vanzelf goed en stuur die sterke dochter van je ook ff langs mij als jullie klaar zijn hihi. Gaan we hier weer verder :)

    xxx fijne zonnige dag vandaag xxx Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou dat word heel leuk !!...ben heel benieuwd naar het eindresultaat...liefs fijne zondag !! ...de zon !!! is er...heerlijk...!!....geniet !!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een klus, maar gelukkig hulpvaardige mensen om je heen. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Veel plezier met het opbouwen van de nieuwe tuin. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo te zien aan de tekening gaat het helemaal goed komen, ik ben benieuwd straks als alles klaar is.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O dit zijn leuke dingen!! En wat een stoere dochter heb je, super dat ze zo mee helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh zeg dat plan ziet er top uit.....Wil alles volgen ;) Beelden, beelden.....meer meer...;)
    Oh en wat een handsome dochter heb je toch.......
    Grote klus hoor maar het wordt zeker eer van al dat werk.

    Heb je bericht gelezen hoor......ja ben zo snel...;) We hebben momenteel alleen een gewoon model geen wespentaille.......zal het voor je onthouden........

    Hebben jullie daar wel een beetje zon daar bij de klus....offfe....ook niets daar?

    Wens je fijne pinksterdagen....enne....houd me op de hoogte hoor hier met je mooie tuin.......

    Liefs
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niets gezelliger dan samen in de tuin bezig zijn..stoere actiefoto van
    dochterlief...samen de handen uit de mouwen geeft een voldaan gevoel.
    Jij hebt al een mooie tekening gemaakt...ik ben hele benieuwd hoe het
    eindresultaat wordt...successs!!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zooo hey, jullie hebben hard gewerkt samen. Gezellig:) Ik ben vaak meer van de catering:)

    Leuk dat je op mijn logje reageert.

    Jouw logje raakt me door je positiviteit. Ik weet wat melanoomkanker is; ik verloor mijn lieve schoonvader eraan, mijn zoon zijn opa en mijn lief zijn vader.

    Ik vind je een sterke vrouw, vol levenslust, ondanks alles. Petje af! En een diepe buiging voor jou van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn hemel Anita, kan me
    voorstellen dat je bij het zien
    van alle afbraak werkzaamheden dat je
    wellicht enigszins de moed in je
    schoenen voelde zakken.

    Maarrrrrr, dat gaat een prachtig ontworpen
    tuin worden die als ik het zo bekijk
    ook heel goed te onderhouden is.
    Lieverd wat spannend allemaal.
    En heerlijk dat nu de tijd is aangebroken
    voor het uitzoeken, planten en inrichten.

    Laat de beelden maar komen Anita, heel
    leuk om het te volgen...

    Liefssssssssssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haaa Anita,
    Kom even achterom bij jou in een enorme ravage zeg!! waaah wat een project!
    Ik ben super benieuwd hoe het er uit gaat zien! Die dame van jou is van
    alle bakkers thuis zeg! hhihihi koekebakker nummer 1 hoor!
    Maak er wat moois van met zijn allen!
    Fijne pinksterdag en nu hoop ik weer eens wat vaker langs
    te komen want het is hier drukte allom in huize Achterom.
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ha lieverd, wat een megaklus!! En wat heerlijk dat je kids de handen flink uit de mouwen steken en gezellig meehelpen:) Meid wat zullen jullie genieten straks als alles klaar is, heerlijk!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Reuze benieuwd naar hoe het gaat worden,ben dol op tuinen kijken,klopt het dat ik op je nieuwe post niet kan reageren,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hay lieve meid,

    Tjeetje wat een grote klus!
    En ja als je tuin helemaal wordt gestript,
    dan snap ik helemaal dat je achter je oor krabbelt hihi..

    Maar meis zoals ik je tekening bekijk, dan wordt het
    straks een oase waar je heerlijk kunt uitrusten en op
    verhaal kunt komen...
    Het zal prachtig worden...!

    Dag meisje..ik wens je een fijne dag,

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nog even doorbijten, dan héél véél zon en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)