zondag 4 augustus 2013

Gay Pride 2013

Vandaag waren we aanwezig tijdens de botenparade van de Gay Pride in Amsterdam. Wikipedia zegt het heel mooi: een feestelijk evenement met een homocultureel karakter. En dat is het :-)


Een bonte stoet flink uitgedoste maar ook schaars geklede dames en heren, meisjes en jongens varen ons voorbij. Wij zijn voor de zoveelste keer aanwezig tijdens dit roze evenement voor homo emancipatie. Een evenement van wereldformaat.


Wát een sfeer en wat een gezelligheid. Wat een bonte verzameling mensen bij elkaar. Wat een feest voor homo's én hetero's. Amsterdam kleurt letterlijk roze!


Dochterlief voelt zich als een vis in deze roze vijver!
Onze wens voor haar is dat ze hier volgend jaar met een hele leuke en lieve vriendin ook de bloemetjes buiten kan gaan zetten ...


Nederland op zijn breedst. Hoewel er nog heel veel kan en moet veranderen ben ik ontzettend trots op ons land, op al deze mooie en unieke mensen. Iedereen heeft immers het RECHT zichzelf te zijn en te blijven!  

 
"Walk a mile in her shoes"
 

26 opmerkingen:

  1. En zo is het Anita...als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten en respectvol met elkaar om zou gaan, wat zou de wereld dan mooi zijn. Geweldig dat jullie er in Amsterdam van hebben mogen genieten en dat je dochter er ook zo genoten heeft!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd anita ik hoop dat er alleen nog maar meer respect en tolerantie mag komen voor elkaar
    en dat iedereen elkaar in de waarden laat
    fijn dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben
    x annika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Solim straalt.... wat een mooie foto, fijn dat jullie zo van deze dag hebben genoten. Ik wens dat jullie wens voor haar werkelijkheid mag worden!!

    Liefs xxx Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je deze dag weer in mooie worden samengevat! En ik sluit me aan bij je wens voor het volgend jaar. Jouw prachtige meissie gun ik een lieve vriendin waar ze veel moois mee kan beleven!

    Enneh... dan gaan wel volgend jaar met zijn viertjes ;-)

    Kussssss XX Niem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Mooie blog..!
    "Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!"
    Ik hoop dat jullie wens uitkomt!!!

    X, liefs Jorien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, respect, daar draait het om. leuk om te zien dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een super dag! Lijkt me geweldig om mee te maken!
    En natuurlijk hoop ik voor je dochter haar liefde van haar leven te vinden!

    liefs Nanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waren we elkaar bijna tegengekomen, maar wij zijn uiteindelijk niet gegaan. Ben blij dat je het naar je zin had in mijn geboortestad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anita,
    Wat een feestelijke dag. Ik zag er gisteren al heel wat foto's van.
    Het zou mooi zijn als er veel meer respect kwam voor ieders eigenheid, all over the world.
    En wat een stralende foto van je dochter. Ik hoop dat ze heel gelukkig wordt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een drukte...!..maar wel leuk hoor!....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt me super gezellig. Maar dan wel op een eigen plaats, want al die mensen om me heen geven mij al snel een benauwd gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dag moet dat zijn voor jullie dochter, en genieten dat jullie dit samen met haar beleven! Ik wil er nog eens heen om foto's te maken, lijkt me fantastisch. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto van Solim! Ik wens mee...!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een geweldig feest. Dat de andere 76 landen snel mogen volgen. Iedereen moet zichzelf kunnen en mogen zijn.
    Anita & Solim ik hoop dat jullie wens heel snel uitkomt. :-) Liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige foto van jullie dochter!!
    En mooie plaatjes van de sfeer in Amsterdam tijdens de Gay Pride. Waar een klein land groot in is.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Anita,

    Wat een leuke foto van Solim! Beautiful lady! Zo te zien en te lezen hebben jullie heerlijk genoten van dit mooie feest.

    Groetjes
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super mooie foto van Solim , je ziet aan haar dat ze er van geniet !!!
    Hoop met jullie mee , volgend jaar met jullie vieren !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie post! Zou er zelf ook graag eens bij willen zijn, lijkt me een groot feest. En ook ik hoop dat jullie dochter een hele lieve vriendin vindt.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dit mooi weergegeven Anita. Wat meer respect en een ieder in zijn/haar waarde laten dan zal de wereld er een stuk mooier door kleuren.
    En zo'n leuke en stralende meid komt vast en zeker een lieve vriendin tegen.
    Liefs Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer mooi geschreven Anita, niets aan toe te voegen.

    Erwin & Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kan niet anders dan die kanjerdame staat volgend jaar of wanneer dan ook samen met haar vriendin te stralen tijdens de Gay Pride! Ik zag bij 2 Amsterdamse collega's die allebei ook 'roze' zijn geweldige foto's voorbij komen. Mooi dat dit in ons kikkerlandje kan! Vrijdagavond was het al heel erg druk in Amsterdam, ik ga gauw terug om samen met de huisbakker een dagje te genieten (want daar kwam vrijdag dan weer niets van.

    Liefs Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat komt vast helemaal goed voor deze stalende meid;-)
    Super omschreven Anita. Wanneer er geaccepteerd wordt dat een ieder ander is met eigen unieke gedachten, gevoelens en gewoontes. Je die ander zichzelf (anders) laat zijn zonder veroordeling, wat zal het dan iedere dag een feest zijn!

    Lies,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Acceptatie is zó belangrijk, en wat triest dat dat nog lang niet overal het geval is.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie post lieve Anita en je hebt helemaal gelijk.Je foto's zijn prachtig en geven het feest zo mooi weer.lieve groot van Ri et

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Daar willen wij ook nog een keer heen, gewoon omdat het ons gezellig lijkt maar ook omdat
    er geen verschil moet zijn in wie je bent, wat je doet , welke voorkeuren je hebt en ga zo
    maar door. Ieder mens is een mens , niks meer en niks minder ....

    En wat jammer Anita dat je niet in Deventer was deze keer ! Ik had je graag even willen zien.
    Maar de reden dat je er niet was is voor jou natuurlijk vervelender, je lichaam wil niet
    wat jij wilt en dat lijkt me zo lastig ( nog licht uitgedrukt denk ik ..)

    Ik begreep uit een vorige post dat je toch de stap waagt door naar het ziekenhuis te gaan.
    Ik hoop dat dat iets positiefs oplevert ...

    En wie weet zien we elkaar dan toch een keer in Deventer want we willen daar
    toch een keer vaker heen gaan, zo gezellig was het ..

    Voor nu een fijne week verder , heel hartelijke groet van Gea


    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)