zondag 9 mei 2010

Moederdag

Vanochtend lekker uitgeslapen MOEDERDAG !!!
Nu de kids wat groter zijn is moederdag toch anders. Wat was het heerlijk toen de kids nog klein(er) waren om Moederdag te vieren. De met liefde en enthousiasme gemaakte knutselwerkjes op school en de leuke gedichtjes. Hoe geheimzinnig er werd gedaan, hoe ik elke keer "gemaakt" nieuwsgierig moest doen en hoe moeilijk het voor een kind is om het grote geheim te bewaren. ’s Ochtends extra vroeg gewekt. Geen geduld en wachten duurt lang. Een uitgebreid ontbijt aan een extra gezellige gedekte tafel. Neuh niet op bed. Vreselijk om later de kruimels terug te vinden als het vermoeide lijf zijn weg zoekt onder het dekbed  ;-) Dat is alleen voor als ik ziek ben. Het uitpakken van de zelf gemaakte kadootjes ...Dat zijn toch eigenlijk de al-ler al-ler mooiste hebbedingetjes !!!

Natuurlijk is Moederdag evenals Vaderdag en Valentijn goed voor de commercie. Toch blijf ik het evengoed een bijzondere dag vinden. Niets mis om iemand eens extra in de picture te plaatsen. Het budget heb je zelf in de hand. Het is niet belangrijk wat je geeft maar dat het met liefde wordt gegeven. Kids die zelf een klein kadootje kopen en uitzoeken en manlief die de moeder van zijn kinderen lekker verwend. Helemaal mijn dag !!!


Vandaag denk ik ook aan alle vrouwen die zo graag moeder willen worden maar het om wat voor reden dan ook (nog) niet zijn. En ook aan alle kinderen en volwassenen die geen moeder meer hebben. Wat zou ik jou vandaag ook graag in het zonnetje zetten lieve mam. Wherever you are: fijne Moederdag !!! Dat wens ik jullie allemaal !!!

4 opmerkingen:

  1. Fijne Moederdag lieve vriendin!

    Zie dat manlief en kinderen jouw ook lekker verwend hebben!
    En jouw'n moeder, waar ze ook mag zijn... zal trots op haar dochter zijn, die deze dag zo graag haar moeder in het zonnetje had willen zetten. Als ze dit kon lezen zou het haar hart doen smelten! Ook daar kan niets tegenop..

    Een knuffel voor dat gemis op deze dag.

    Geniet van je verwennerijtjes lieve meid!

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gemis blijft altijd...of het nou moederdag is of niet! Gelukkig is de jouwe...en de mijne...altijd dichtbij; in je hárt!!
    Fijne moederdag lieve vriendin!!

    Dikke knuffel X-X-X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja het is alweer een tijd geleden, maar voor mijn moeder hoefde het niet zo. Ze zei altijd: "Ik hoef niets als jullie maar lief voor elkaar zijn". We hoefden voor haar ook op die dag nooit iets speciaals te doen. Mijn moeder(overleden in 2004) was makkelijk wat dat betreft.

    Als de kinderen er op een gewone doordeweekse dag waren en bleven eten vond ze dat veel leuker. Zij hoefde die poespas niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren was het in NL, in Engeland was het in maart en in Frankrijk eind van deze maand. Een mens zou er van in de war raken!
    Een lieve kaart en een 'handtas' gemaakt van een lege tissue box heb ik al gekregen gisteren, want plots 'paniek' of het nou wel of geen Moederdag hier was.
    Ik hou er nog 1 tegoed eind van de maand :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)