dinsdag 13 december 2011

Een tipje van de kerst-sluier ...

In blogland zie ik de laatste weken de meest prachtige en sfeervolle kerstdecoraties en creaties voorbij komen.
Lieve meiden wat zijn jullie allemaal druk bezig geweest !!!
Ik heb geen woonblog (ben geen fotograaf en niet creatief) maar heb gewoon een bij elkaar geraapt "iets" !!!! Maar oké oké hier toch maar een tipje van de bekende blogsluier.

Terwijl manlief zich zaterdag op FlevoOnIce vermaakte tijdens een clinic met Jochem Uytdenhaage heb ik een begin gemaakt om mijn muts op de kerststand te krijgen. Die grote versiertruc is namelijk niks voor mijne man.
De kerstboom (Nordmann) heeft hij netjes in de woonkamer geparkeerd.
Samen uitgezocht dat wel. Enne de afgelopen twee jaar geheel zonder discussie: te groot, te klein, te breed, te smal, te kaal, te vol ;-) Dit jaar was het zelfs de eerste de beste !!!



                   There are two ways of spreading light
               to be the candle or the mirror that reflects it.


Ook buddha viert ingetogen Kerst ...


Een doorkijkje .....


In een tuincentrum hebben we andere lampjes gekocht voor in de kerstboom. Weg met die mini (freubel) lampjes.
Gewone "kaarslampjes" met een "ergonomisch" klemmetje. Wat een genot !!!!!


Wat gezelligheid op tafel maar het moet nog een beetje anders (denk ik)



    In een emaille po staan bovenop de secretaire een paar mini boompjes.
Ik had er één maar dankzij de Kringloop werden het er twee !!!


De komende week blijf ik maar even wat aan rommelen.
Hier en daar nog een vleugje Kerst toevoegen .... 
maar ik houd het vooral natuurlijk (groen) en erg rustig.

Ik wens jullie allemaal een hele gezellige tijd richting Kerst.
Enne ontzettend BEDANKT voor al jullie lieve reacties op onze "Update" !!! X

47 opmerkingen:

  1. Heel sfeervol allemaal! Wat grappig die po´s met boompjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Aniet,

    Prachtig al die mooie plaatjes, maar aan jouw "koffietafel" zit ik vooral graag omdat jij dan aan de andere kant van de tafel zit en wij heerlijk kunnen "beppen"!
    Je huis is supergezellig en warm en de kerstsfeer zit er al helemaal in. De boom is prachtig en wat mij betreft, is het helemaal mooi zo!

    Ik vond het vanmorgen weer gezellig en dat lag niet aan de decoratie in je stulpje.. ;-)

    Dikke kerstklapzoen! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker bezig geweest Anita, het ziet er gezellig kersterig uit :)
    Geniet van deze dagen...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve Anita, wat is het ontzettend warm, gezellig en sfeervol bij jou!! zo mooi de natuurlijke versiering, daar hou ik ook zo van.
    dit is toch echt thuiskomen hoor, heerlijk!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou dat ziet er toch prachtig uit! je mag trots op je zelf zijn
    dikke kus annika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, wat een gezelligheid, lief vriedinnechie! Je bent lekker aan het freubelen geweest, echt zo sfeervol allemaal! Wel hele prachtige foto's en creaties hoor, voor een bij elkaar geraapt "iets"...;-) waar je altijd zo heerlijk weg leest!! Je hebt een extra gave ontdekt!

    Mijn muts staat totaal niet op kerststand, de boom staat er maar dat was het. Ik moet nog even omschakelen;-)... het komt wel weer.

    Wat fijn zeg, voor Rudi! Super!
    Ach, weet je..je kan ook beter geen mannen bij dit gerommel hebben. Raken ze ook helemaal van in de stress!! hihi

    Fijne dag meid!
    Veel liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anita,
    Nou, toch heb je alles mooi op de foto gezet hoor. Wat een heerlijk sfeertje heb je zo in huis. Heel mooi al dat groen, in de po's en aan de wand.
    Geniet hier maar lekker en lang van, volgens mij gaat dat wel lukken trouwens...
    Ik wens jullie een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zeg Anita , dat is je weer mooi gelukt , je bent dan wel geen fotograaf maar je hebt wel prachtige foto"s !!

    En dan zeg je niet ceatief te zijn , maarre , het ziet er toch maar weer heeel gezellig en warm uit !!
    Maarre... je ziet maar weer , echte warmte komt van binnen en , dat heb jij in overvloed !!
    liefs Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wil je jezelf nooit meer niet creatief noemen? Ik zou niet zo gauw een kerstboompje in een po zetten :-)
    Het staat super en wat een gezellige sfeer bij jullie.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een warme gezelligheid!
    Zo leuk die kleine boompjes.....
    Ik geniet elke keer weer van jouw blog.
    Heerlijk jouw manier van schrijven.
    Lief, hartelijk meis, wens je alle goeds.

    Lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er allemaal prachtig, gezellig, knus en warm uit. Kortom een toonbeeld van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een mooie en sfeervolle woonkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw,Lieverds,wat een gezellig en heel sfeervolle kerstpost,mooi hoor allemaal.

    Hier dit jaar geen kerstboom,een beetje moeilijk met alle viervoeters maar,wat kleine dingetjes,niet echt veel,ik ben met de kerstdagen alleen thuis,Dre moet aan het werk,vandaar,lieve gr en een fijne dag vandaag,....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Anita,

    Je zegt dat jij geen woonblog hebt maar eigenlijk moet je toch die richting eens op hoor...moet je kijken hoe sfeervol je huis is!! Daar wil ik echt wel vaker van meegenieten hoor!! De glazen waxinelichtjes vind ik erg mooi met die tekst er op!

    Een fijne dag Anita! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauwww wat ziet dat er gezellig uit zeg, knap hoor! Alvast fijne dagen toegewenst, we denken aan jullie!

    Liefs,
    Tonnie en Annette Weghorst

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een oergezellig huis heb je toch!

    Grappig het dienblad dat jij op tafel hebt staan, heb ik a la dezelfde idee (dienblad is groenig met daarop 'l'heure du café' aan de ene kant en aan de andere kant 'la pause chocolat'. Op de mijne staan aardewerk mokken (beige met rood) een kerstschaaltje chocola en een biscuits trommel van hout met speculaasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Franca dat klinkt ook goed maarre ...
    de hele dag chocolade en speculaasjes voor mijn neus dat komt niet goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een heerlijke huis en wat een sfeer super toch nou je heb geen woonblog maar je kan er zo aan beginnen hoor ziet er super leuk uit allemaal ...geniet ervan ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's en ziet er super gezellig uit hoor ! Ik duim ook even mee morgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gooi maar snel die twijfels overboord lieve Anita, want ik zie hier toch een prachtige Kerstsfeer.
    Wat een sfeervolle kamer heb je en een prachtige boom. Ik vind dit soort kaarjes ook veel mooier dan die ieniemienie, maar ik heb een nepperd en daar zaten al die kleine lampjes al in verwerkt....ook heel handig hihi
    Ik duim ook even mee voor morgen voor de scan van Rudi en weet je ook al iets meer over de onderzoeken die jij heb gehad?

    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zei je ook alweer....geen woonblog en je kon niet fotograveren enuhhh je was niet creatief toch..???? huhhh??? dat zie je verkeerd Anita !!! het is prachtig en wat woon je mooi zeg en de foto,s....ze zijn prachtig !!
    Wat heerlijk wonen bij jou en volop Kerstsfeer.
    Geniet ervan samen hé.

    Lieve groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Anita,

    Het ziet er erg sfeervol en gezellig uit, maar dat kun je wel aan jouw overlaten, laat de kaarsjes maar lekker branden.

    groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Anita, het ziet er heel sfeervol uit. En eigenlijk vind ik die grotere lampjes ook wel erg leuk. Geniet lekker samen van je kersthuis.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een knus kersthuis heb je ervan gemaakt en wat een mooie kast en secretaire heb je! Hier ook geen man nodig trouwens, staat alleen maar in de weg en komt altijd met van die wilde ideeën aanzetten..zucht.
    Hele fijne weken, geniet van elkaar!
    Sterkte voor morgen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben jaloers op jouw prachtige kerstboomverlichting. Ga ik volgend jaar echt aanschaffen....ze zijn prachtig.
    Heerlijk sfeertje in je huis!!!
    Fijne dag, trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat woon jij mooi!!! Geen woonlog zegt ze dan....je huis is blogwaardig hoor, dubbel en dwars en zo ook je kerstsfeer. Ziet er supersfeervol uit. Echt genieten om eben bij je binnen te kiken. En inderdaad, hie kun je geen mannen bij gebruiken bij al het klerstgefreubel!
    Fijn dat hij zich zo lekker uit kan leven en het dus goed gaat?! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi! Je hebt je heel creatief uitgeleefd zo te zien, en de foto's zouden zo in een woonmagazine kunnen!
    Laat deze gezelligheid en warmte jullie de komende weken helpen...

    Ik ga ook maar es de kerstspullen tevoorschijn halen, raak helemaal geïnspireerd door je ;-)

    Liefs!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ziet er gezellig uit Anita! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Anita.
    Wat een prachtig ingericht huis heb je. Het kan zo in een woonblad en een woonblog zou ook aan je besteed zijn. Mooie spullen, je secretaire, je kast om te smullen en die twee po's met de boompjes, schitterend idee. Die lampjes vond ik ook in de winkels en ik vond ze geweldig maar er zaten er maar zo weinig in een doos. Dus heb ik maar weer de freubel lampjes gebruikt. Gezellige kerstsfeer.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het ziet er gezellig uit; helemaal geslaagd je 'kerst-metamorfose' Ook ik houd het altijd vrij rustig met veel groen en natuurlijke materialen. Alleen de tak boven de lamp is dit jaar uitbundig versierd met gekleurde cupcakes...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Meid geen woonblog??? Ik ook niet hoor, ik rommel lekker wat op mijn blog, maar wat een sfeertje zet je hier neer, oergezellig en heel mooie subtiele details....jouw gevoel zit wel goed hoor!!!!
    Doe maar lekker je ding en geniet van alles wat goed is en goed voelt.

    Lieve groet van mij,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk lieffie....prachtig allemaal.......lijkt wel of jullie dezelfde vloer hebben als ons......leuk om te zien.......tja ook ik heb me er toe laten zetten door mijn Noorse vriendin om kerst in ons huis te maken......mijn moeder had het ook gewild zei ze......en ja ....dat weet ik wel zeker....maar ik moet toegeven ieder kaarsje wat ik aansteek hier denk ik aan haar......erg he??...pfffff....ik vraah me ieder keer af zal het ooit een wat rustiger plekkie krijgen...ik zit zo vol van verdriet nog.......nou knuf knuf knuffelen !!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nou het is je echt goed gelukt de kerstsfeer in huis te brengen! Wat gezellig zeg. Bij ons staat er ook al heel wat, maar ik verheug me op vrijdag. Dan ga ik met mijn schoonmoeder lekker naar het tuincentrum!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je (kerst)huisje is absoluut (woon)blog waardig en al helemaal in het sfeertje; Bij Guusje Thuis is dat dus allebei niet het geval, maar heb dan ook vooral geen woonblog, daar droom ik alleen maar stiekem van :-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ohhhhh lieve Anita, je hebt het zeker WEL in je vingers hoor, wat een mooi en sfeervol huis heb je tot stand gebracht.
    Zo lief die miniboompjes in de emaille po's.
    Alles heb je heel mooi gestyled en super op de foto gezet zo zie je maar je hebt verborgen talenten.

    Lieverd geniet van elkaar, en vooral veel sterkte gewenst...

    Dikke kus,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Anita
    Wat heb je het supermooi in huis Super
    hoor.
    Wij zijn ook druk aan het klussen geweest , we zijn bijna klaar pffff.
    Lang niet achter de pc gezeten (Tijdgebrek)
    Maar ik wens jullie ook een sfeervolle kerst en veel liefs .
    Liefs Fam Otten

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Anita

    Wat ziet het er sfeervol en gezellig uit... Heel mooi.

    Ik wens jou en Rudi hele fijne dagen en alle goeds voor 2012.

    Liefs en en knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Succes vandaag... In gedachten bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Anita,

    Wat ziet het er allemaal prachtig uit bij jullie thuis ! Geweldig.
    Wens jullie veel succes en sterkte vandaag.
    Er brandt een extra kaarsje en ik denk veel aan jullie.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. prachtige kerstsfeer bij jullie,geniet ervan.....liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Anita,

    Meis wat een prachtige foto's.
    Zo warm en sfeervol!
    Je hebt je best gedaan, en het ziet
    er heel mooi uit.
    Mooi ook die kaarsjes..lichtjes vol liefde.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ziet er heel mooi uit lieve vriendin!
    Maar kerst of niet...bij jullie is het altijd warm en goéd!!
    Heerlijk om volgende week weer bij jullie aan tafel te zitten!
    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. De warmte en de kerstsfeer stralen er vanaf. Als een warme deken valt de gezelligheid en jullie gastvrijheid om iedereen heen die bij jullie aan tafel schuift. Wij hopen dat de komende week positief nieuws zal brengen en het kerstgevoel 2011 dan helemaal goed kan binnenkomen. Sterkte de komende week en wij zijn in gedachten bij jullie. Our candle is lit! gr. J en fam. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  44. DIE LAMPJES.....EEN UITKOMST!!!! Geweldige tip van iemand die geen woonblog heeft ;-)
    Het ziet er hartstikke sfeervol uit Anita...die kleine boompjes zijn te schattig en de windlichtjes van de eerste foto zijn ook al zo leuk.
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat leuk dat je bij mij voorbij kwam! Meteen heb ik hier ook even een kijkje genomen en wat een ontdekking: zoals je ziet ben ik al volger :)

    De mini-kerstboompjes zijn zo leuk! Je hebt een prachtige kerstsfeer in huis!
    Je staat in mijn favoriete blogs lijst hoor!

    Natuurlijk ben je bij mij ook van harte welkom als volger!
    Tot een volgende keer,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lieve Anita,dank je wel voor je lieve reactie op onze post fijne feestdagen.Langs deze weg wil ik jullie lieverds ook bedanken voor de vele lieve reactie`s en vele knuffels en bemoedigde woorden,dit doet ons enorm goed.We gaan net als jullie gewoon door en laten ons koppie niet hangen.Ik weet hoeveel spanningen het met zich mee kan brengen de dagen voor de scan en,ik hoop op een goede uitslag.Voor jullie ook heel veel geluk in 2012 gewenst.Hier ook nog steeds geen in kerstsfeer,hoor,een klein beetje maar,Dre gaat vandaag proberen om in ieder geval een kerstdag thuis te zijn en eentje te werken zodat ik niet helemaal alleen met de dagen zal zitten.Ik hoop maar dat het zal lukken,afwachten maar,......een hele lieve knuffel van ons,......xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  47. haaai
    bedankt voor je reactie
    ik d8 ga ff kijken hoe jij ze hebt staan :) heb jij ook de oslo 903 erop??
    ik kan ze helaas niet zo als jou neerzetten het is hier wat kleiner :(
    ik heb nu er 1 staan en de ander op de plek naast de tvkast waar de andere stoel staat. het is nog heel erg wennen. maar de bank is er ook nog niet...
    fijne avond liefs roxy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)