maandag 19 december 2011

Kerstperikelen

Afgelopen donderdag maakten we een bliksembezoek aan de kerstmarkt op de school van onze 15 jarige zoon. Vanwege zijn (klassiek) autisme zit hij op het VSO Voortgezet Speciaal Onderwijs cluster 4.
Hij vertelde thuis dat hij houten kerstbomen moest verkopen. Door de leerlingen van zijn klas gemaakt. Van 13.30 - 14.00 uur en van 16.00 -16.30 uur moest hij achter het kraampje staan. Het laatste omdat hij best wel twee keer wilde (dacht hij) Uit ervaring weten we wel beter. De tussenliggende tijd duurt hem veel te lang en er zijn te veel prikkels. Hoe gaan we dat doen?!
We moeten ook nog naar Nijmegen voor de scan ... Ik geef hem geld mee om alvast een boom te reserveren ;-) 



















Als we die middag na drieën op school arriveren gaan we hem eerst zoeken.
In alle drukte geen zoon die je vanwege zijn lengte echt niet zomaar over het hoofd ziet. Ik bel hem op zijn mobiel: "ik zit in de klas en wil naar huis".
Op mijn vraag hoe het dan met die kerstbomen moet: "allemaal verkocht".
Hij wil naar ons toekomen maar een minuut later gaat mijn mobiel: "ik kan jullie niet vinden ik sta bij de auto mét de kerstboom". Ik grijns, moeders kent haar pappenheimer. Manlief zucht opgelucht en met dochterlief banen we ons een weg naar buiten. Daar staat hij triomfantelijk zwaaiend met de kerstboom met lichtjes. Hij duwt het ding in mijn armen: voor jou !!!
Voor we het weten zitten we gezellig thuis met z'n vieren achter de koffie .....



          Huppekee, aan de kant Snowy, niks time to relax !!!
          Plaats maken voor de kerststal ....




Dit weekend maar eens de kerststal van zolder gehaald. Als de kerststal onder de boom staat kan het namelijk pas echt kerst worden. Niet (alleen) om de stal maar om de herinneringen aan vroeger THUIS.
Het is het stalletje van mijn moeder en op de een of andere manier voel ik haar dan even dichtbij. Dat onze gedachten momenteel overal en nergens zijn bewijst wel als ik de kameel kwijt ben. Hoe ik ook zoek geen beest met twee bulten.
Tot mijn blik achterin de stal verdwijnt en ik tot mijn verbazing in plaats van de os de kameel naast de ezel zie liggen :-) Ieder op zijn plek en klaar = kees 



Prachtige antieke spoelkommetjes van de De Lorelei Brocante

Inmiddels ben ik naar de orthopeed geweest en weet wat het probleem met mijn schouders / armen is. Het ac gewricht (gewricht tussen sleutelbeen en schouderdak) in mijn linker- én rechterschouder is versleten en een ingescheurde en flink geirriteerde bicepspees in mijn linker- én rechterarm. Inmiddels is op advies van de revalidatiearts de ergotherapie aan huis opgestart.
Ik wacht op een oproep van de anaesthesist om onder röntgen een aantal injecties in het ac gewricht te laten zetten. In de hoop dat dit wat de pijn betreft enige verbetering geeft en anders .... (nog maar niet aan denken)



Morgen komt onze hele lieve vriendin Marian uit Katwijk een dagje met de trein.
Gezellig bijkletsen en als "mentale ondersteuning" voor de uitslag van de scan van manlief, aanstaande woensdag 21 december. 
Eerlijk = eerlijk wát een spanning dit keer in huize Hersenspinsels ....

42 opmerkingen:

  1. Wat een mooie boom Anita, vooral als de lichtjes aan zijn...heel sfeervol! Wat goed trouwens dat je zoon alle bomen verkocht had!

    Vervelend dat je een aantal injecties moet ondergaan, laten we inderdaad maar hopen dat het helpt...dan heb je het niet voor niets ondergaan! En dat woensdag - en nu dus ook al - heel spannend is, kan ik heel goed begrijpen! Ik duim het vel van mijn vingers in de hoop dat je met goed nieuws je volgende post kunt beginnen! Het liefst natuurlijk dat de situatie zich verbeterd heeft en anders op z'n minst stabiel gebleven is!

    Héél véél sterkte voor jullie allemaal!!!

    Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nare berichten allemaal lieverd......ik wens je sterkte en kracht toe lieverd voor woensdag...laat het een goede uitslag zijn.....!!!..sterkte met je schouders....en met alles eigenlijk...dikke pakkerd.....ik denk aan jullie ...liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Brian...hihihi...heerlijk jong! ;-)
    Enneh...ik vind de kerstboom schitterend, met nadruk op schItterend! hahaha

    Veel plezier met Marian vandaag, jammer dat ik niet even aan knn schuiven, maar d'r motten nog dames in tuniekjes worden gehezen...

    Dikke kerstklapzoen op je parmantige neusje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuk verhaal van Brian.. zeg maar tegen hem dat ik het boompje erg mooi vind. Het heeft zelfs een beetje brocante uitstraling.

    Ik duim voor jullie morgen...wat een spanning! Ik hoop dat jullie met een rustig gevoel aan de kersttafel kunnen schuiven.
    En hopelijk helpen de spuiten tegen de pijn, lieve meid. Het allemaal niet niks met elkaar!

    Heel veel sterkte!

    Dikke knuffel voor jullie allemaal xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve Anita, ik kan jullie spanning bijna voelen.. heel fijn dat jullie vriendin vandaag bij jullie is! ik hoop heel erg met jullie mee voor een positieve uitslag morgen!

    en hopelijk helpen de spuiten.. wat zou dat heerlijk voor je zijn!

    wat een leuk boompje! goed gemaakt en verkocht door je zoon!

    veel sterkte met alles.. een warme knuffel van mij..

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Anita, wat een hectische tijd voor jullie, wat een enige kerstbomen heeft jullie zoon gemaakt, geen wonder dat ze zo uitverkocht waren.
    Meid wat rot van je armen, arthrose is niet zo veel aan te doen maar ik hoop dat de injecties de pijn kunnen verlichten. Wel akelig hoor.
    En nu op naar de uitslag, nog meer spanning.Ik zit hier met mijn 'fingers crossed' en hoop zo met jullie mee.
    Heel veel liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Huize Hersenspinsels...da's wel een mooie benaming denk ik, op dit moment. Tot de uitslag van de scan er is, zijn er alleen maar hersenspinsels. Niet éénvoudig hoor!
    Ik denk vaak aan jullie...

    Heel veel sterkte voor de komende dagen en ik wens jullie ondanks alle zorgen en spanningen toch een hele fijne, warme en gezellige Kerst met elkaar.

    Liefs
    Marjan XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeiemorgen lieve Anita,
    Wat heeft Brian een prachtig boompje voor jullie uitgezocht en wat moet ik stiekem even lachen om dat malle hondenbeestje wat zo heerlijk relax om aandacht vraagt onder de Kerstboom.
    Ik vind je kerststal ook mooi, maar nog mooier zijn de herinneringen en wat(herkenbaar) fijn dat iemand dan zo dichtbij voelt.
    Ik hoop dat de injecties je mogen helpen de pijn weg te nemen, bij mij heeft een schouderinjectie goeie resultaten gehad.
    Voor morgen wens ik jullie veel sterkte lieverd.
    En na al die klapzoenen van jou kant komt er hier een dikkerd van mij (smak)
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi de kerststal zo onder de kerstboom en het houten kerstboompje ook al even prachtig! Wat vervelend van je schouder nu weer, sterkte daarmee. Voor morgen ook alle kracht en sterkte toegewenst, fijn dat jullie vriendin wat afleiding brengt vandaag.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier vandaag! En voor morgen veel sterkte xxx !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die Brian, een schitterend boompje!
    En daar is dan 'eindelijk' Snowy, wat een droppie;-)
    Ik hoop zo dat je baat hebt bij de injecties.
    Wat fijn dat jullie vriendin er voor jullie is vandaag.....
    Zoveel kracht en sterkte, ik denk aan jullie!

    Lieve groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lekkere grappenmaker heb je thuis zeg! Ik hoor het al dat wordt een groen beroep of houtbewerker in ieder geval is het een super koopman! Mooi gemaakt trouwens! complimenten van deze houtboer naar de jouwe.

    Hopenlijk gaan de injecties zijn werk doen en kun je weer wat beter uit de handen zal ik maar zeggen.
    Ik zal voor je duimen hoor de 21e en wat fijn dat je vriendin komt. Voelt goed!!
    lieve meid dikke knuf en tot tot
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve fam
    heel veel sterkte gewenst morgen en denk aan jullie.
    dikke knuffel vanaf de overkant

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte, in gedachte bij jullie!

    Liefs
    Tonnien en Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte vandaag,meis,we denken aan jullie,Inka en Andre,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag lieverd,
    Wat een heerlijk sfeervol Kersthuis heb je gemaakt,ik heb zo,n bewondering voor jou.......
    En dan de houten kerstboompjes,ohhh die vind ik zo leuk !!! volgend jaar wil ik er ook zoéén hoor!!!
    Wat heb je de kommetjes prachtig staan in de bak op tafel en het goud past zo mooi in deze periode hé....genieten.
    Ik denk regelmatig aan jullie en aan de spanning die dit allemaal met zich mee brengt,ik hoop en ik duim en ik hoop en blijf duimen....ik zal vandaag veel aan jullie denken lieverd.
    Hou vol en heeelheelll veel sterkte vandaag en morgen.

    Dikke kus voor jullie allemaal.
    XXXXXXX

    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooi boompje en fijn dat alle boompjes verkocht zijn! Een spannende en ingrijpende tijd bij jullie in huis, fijn dat jullie vriendin morgen komt ter steun, maar ook voor de nodige afleiding zal zorgen. Sterkte gewenst!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He Meis,ben helemaal in de war met de dagen,sterkte voor morgen en ik hoop dat je vriendin morgen voor de nodige steun en afleiding kan zorgen en wat ontzettend vervelend van je armen en schouder,ik hoop dat de injectie`s straks verlichting zal brengen,mooie kerstboom,hoor een plaatje en snowy,een scheetje,...sterkte allemaal en dikke kus,inka

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieve mensen,

    Mooie bomen die Brian heeft verkocht, goed gedaan van hem en wat heb je alles sfeervol ingericht, erg mooi om te zien.
    Hopen dat die injecties je wat pijnvrij kunnen maken, dat je dit er allemaal bij moet hebben,voor morgen heel veel sterkte gewenst ,
    we denken aan jullie en laten een kaarsje branden.

    veel liefs Ben en Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Anita,

    Wat een spannende tijd voor jullie!! Weet dat er heel veel mensen aan jullie denken en met jullie meevoelen. Wij steken een kaaarsje voor jullie aan en gaan uit van het positieve. Heel veel sterkte morgen.

    Veel liefs

    Erik en Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Anita,
    Wat een geweldige wending heeft die middag op de school-kerstmarkt gekregen.. Eerst twee keer een half uur houten kerstbomen verkopen en dan zijn ze ineens allemaal binnen no-time verkocht. Kwam hij mooi onder het tweede halfuur uit... Ja, als je dan twee uur moet wachten op het volgende deel, dan kan dat wel even veel te lang zijn, maar gelukkig hoefde dat niet...
    En het zijn ook nog eens heel leuke boompjes, geen wonder dat ze zo snel uitverkocht waren...
    Ook je spoelkommetjes zijn prachtig mooi, zo...
    Ik hoop dat je heel snel een manier vindt om van die pijn in je schouders en armen af te zijn, op welke manier dan ook... Dat is echt niet leuk.
    Voor nu een heel fijne avond Anita,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve meid het ziet er zo leuk en sfeervol bij je uit. Die houten boom is ook een plaatjes.
    En dat allemaal met die spanning van morgen. En de pijn van je in de arm en schouder.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met alles. En hoop dat de vriendin je wat afleiding kan geven morgen.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige stal en wat een mooi verhaal over je zoon....sterkte morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Anita,

    Heel veel sterkte morgen.
    Denk aan jullie.
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Annemarie Slagers20 december 2011 om 19:15

    Mooi verhaal weer. Fijn om te lezen. Hoop dat de scan goed is en wens jullie bij deze alvast gezellige kerstdagen en een hopelijk gezond en voorspoedig 1012. Een hele dikke knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Annemarie Slagers20 december 2011 om 19:16

    Oeps.... Moet dus zijn 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat fijn dat alle boompjes zo gauw verkocht waren.Een hele verademing voor je zoon denk ik.:)))
    Wat een prachtige kerststal heb je , daar hou ik zo van.
    Hopelijk krijg je wat verlichting van de pijn door de injecties.
    Morgen de scanuitslag. Spannend weer.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn dat die zoon van jullie toch nog het fel begeerde boompje voor jou gereserveerd heeft. Stoere kerel met een heel klein hartje :). Hoop dat je vandaag even heerlijk hebt kunnen bijkletsen en de druk voor morgen even hebt kunnen laten vieren. Veel sterkte morgen beide en we zijn in gedachten bij jullie. Veel liefs en vast een dikke knuf, J. en fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldig leuk houten boompje heb je van zoonlief gehad. Heel veel sterkte morgen; Bij Guusje Thuis duimen we heel hard met jullie mee. Liefs Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Rudi en Anita,

    De boom van Brian is supertof..en die lichtjes zijn toch helemaal geweldig..geef dat maar aan Brian door..een dikke pluim!

    En ik hoop dat de injecties natuurlijk wel helpen om de pijn te verlichten meis.

    Moet je eerlijk bekennen dat ik het gewoon voel dat jullie ongelooflijk veel spanning hebben...wat fijn dat jullie vriendin is gekomen om jullie bij te staan in deze zeer spannende dagen...
    Wat zijn vrienden en lieve mensen die om je geven dan toch van groot belang, en onmisbaar..

    Lieve lieve Rudi en Anita...wens jullie sterkte en ongelooflijk veel goeds en liefs.

    Ik denk aan jullie hoor!
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het verhaal van je zoon, zijn gezicht bij de auto, o wat zul je trots op hem zijn om wie hij is en wat hij doet...de boom ,prachtig....
    Spanning ten top bij jullie...ik hoop en bid voor jullie dat het goed mag zijn morgen en voor jou...dat de pijn verlicht en dat je met de kerstdagen zo even ontspannen kunt en mag genieten.


    Heel veel liefs,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Kanjers,

    Weer even bijgelezen, dank je wel voor je "update- hersenspinsel" . Ik leef en voel met jullie mee, dat weten jullie onderhand wel. Voor jullie alle sterkte, moed en kracht.

    Liefs en een dikke knuffel van mij XxX Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie plaatjes van jullie heerlijke huis, en wat een mooi boom van je zoon!Super je verhaal:)
    En natuurlijk ook van mij heel veel sterkte voor jou maar ook morgen, ik denk aan jullie. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vandaag weer mogen genieten van je vriendschap en warmte...wat was het heerlijk om weer eens bij je te zijn!!
    Mijn kaarsje brandt hier...met heel mijn hart ben ik morgen bij jullie. Woorden zijn verder overbodig....
    Dank je voor je vriendschap lieverd!!!
    Only a heartbeat away....
    Een heel dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik kom je nog even knuffelen hoor....sterkte morgen lieverds......ik ga een speciaal gebedje doen zo voor het slapen gaan....smakkerdddd!!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Anita,

    Wat een enige boompjes die je zoon Brian heeft gemaakt, logisch dat die snel verkocht waren, dat kan niet missen toch.

    Hoop zo lieverd dat de uitslag van vandaag een lichtpuntje heeft laten zien. Wat een enorme moeilijke situatie is dit toch voor jullie.
    Voor jou nu fijn te weten waar de pijnen vandaan komen maar vrolijk wordt je er niet van natuurlijk. Hoop zo dat de injectie's soelaas zullen bieden. Je hoort er overigens vaak positieve berichten over en daar gaan we dan ook voor.

    Kijk dat lieve witte mormeltje Snowy nu toch eens liggen, zo schattig. Kijk maar uit direct is de mooie Kerststal met dierbare herinneringen bedekt met een laagje witte krulletjes vanwege het fijne slaapplekje.

    Lieverds heel veel sterkte, in gedachten ben ik bij jullie.

    Liefs Josephine xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Anita,

    Ondanks mijn vrije dag ben ik al vroeg op en mijn gedachten gaan naar jullie...een spannende dag!! Weet dat er enorm met jullie meegeleefd wordt!! Ik wens jullie voor vandaag heel veel sterkte, ik hoop toch zo dat jullie met (naar omstandigheden) goed nieuws naar huis kunnen rijden!!

    Een hele dikke knuffel!! Veel liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig kerstboompje kreeg je van je zoon! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor vandaag en ik duim mee voor een goede uitslag! Ook hoop ik natuurlijk dat jouw pijn wat verlicht kan worden,..het is allemaal niet niks!

    Veel liefs,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  39. zalig om dit te lezen... herken er bepaalde dingen in, Astrid heeft ASS, wat natuurlijk een pak minder is maar ze heeft ook zo van die kleine trekjes waarbij ik als ouder weet dat is niets voor jou maar waar je dan van denkt laat ze het zelf maar ontdekken. En nee ik zeg niet uit leren want dat gebeurd niet altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo lieve Anita,
    Ja, ik zie het, bijna dezelfde kerstgroep als die van mijn ouders. En weet je, voordat mijn vader dit stalletje maakte in 1966, had hij ook een stalletje van stro, net als die van jou. Ik heb nog een oude zwart-wit foto uit 1964 of 1963, met mijn vader, mijn zusje en mijzelf voor dat strooien stalletje, ook met diezelfde kerstgroep ervoor... o jee, sentimenteel wordt ik hiervan... Ik ga die foto's laten scannen en dan misschien volgend jaar in een kerstblog...
    Liefs voor Rudy en jouzelf,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)