vrijdag 20 mei 2011

Genietmomentje

Renny van http://bizzyathome.blogspot.com heeft onder haar medebloggers een nieuwe uitdaging: maak een berichtje van jou ultieme GENIETMOMENTJE

Vanochtend had ik even moeite mijn draai te vinden ...
Oké het is mooi weer de deur open en naar buiten. De ochtendzon in mijn gezicht héérlijk !!!!
Al weken is een zanglijster samen met mij buiten aan het "rommelen".
In mijn rolstoel zit ik vrij laag bij de grond en links en rechts scheert ze rakelings over mijn hoofd. Ze heeft zich precies op ooghoogte in de klimhortensia gesetteld. Ik kijk recht in haar nest :-)

Zonder zich ook maar iets van mijn aanwezigheid aan te trekken kijkt ze me telkens vanuit haar nieuwe onderkomen nieuwsgierig aan. Ik houd haar in de gaten ...


Blij als een kind als ik het resultaat van haar langdurige zit bewonder: vijf blauwe eitjes !!!


Gisteren kwam ik net op tijd voor kraamvisite. De eerste baby's zijn geboren. Zo móói


Vanochtend was het nestje gevuld met slapende kindjes. De dikke mist in mijn hoofd verminderd spontaan. Nieuwsgierig kijkt mevrouw Zanglijster me vanaf de schutting met haar bek vol wormen aan: een héle goedemorgen !!! Ze is druk en heeft vandaag geen tijd voor mij.
Met een bewonderenswaardige snoekduik scheert ze rakelings voor me langs richting haar hongerige kinders. Ik houd haar de komende tijd in de gaten en zij mij ;-)

16 opmerkingen:

  1. Oh, wat lieeef!!! Wat bijzonder zo'n nest in de tuin. Ik stond net ook nog even in de tuin en genoot van het gezang van de merels..zo heerlijk eigenwijs, dat kan me zo ontroeren. Pas je op voor de katten en eksters..

    Ja, dit is echt GENIETEN!
    Leuk dat je meedoet met de genietmomentjes.
    Fijn weekend,
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die kleine blauwe eitjes en nog mooier natuurlijk dat ze nu uitgekomen zijn.
    Geniet jij er maar lekker van, morgen kom ik even spieken! Kus XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!!!
    Bijzonder dat je daar getuige van mag zijn, in je eigen tuin!
    Prachtige foto's ook!

    X!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Achhhhh dit is zo lief !!!...leuk !!...fijn dat alles naar wens was !!...ja mooi he die pot !!...ik vind hem ook superrrr......moet hem zelf nog mee naar huis nemen komt goed.....fijn weekend....liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk genietmoment, er is soms maar weinig voor nodig om je zomaar even blij te maken en wat heb je dat moment prachtig vastgelegd op de gevoelige plaat.
    Hier zit de Merel nog te broeden, hoog en droog in de Catalpa. Vorig jaar nestelde zij zich ook in de klimhortensia, maar dat is vlak bij de deur en buitentafel en niet zo'n goed gekozen plek.
    Ik wens je een heerlijk weekend toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat zijn ze mooooooi...die blauwe eitjes, maar de "inhoud"is natuurlijk helemaal TE leuk!!!! Wat een eer dat ze bij je willen kramen ;)!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh...je zit er zowat met je neus boven op, wat gaaf om dat van zo dichtbij te zien zeg! Helemaal geweldig en het had ook nog eens een helende werking!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohh...wat liéf en gaaf!! Met recht een 'genietmoment'...
    Zo pril en mooi...
    Heb je nog een kraamverzorgster nodig?;-)
    Geniet van dit nieuwe leven in je tuin!

    Dikke kus XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk dat je dat zo van dichtbij mag meemaken.
    Ik heb hier wel een nestje jonge pimpelmeesjes, maar die kan ik niet van dichtbij zien.
    Geniet er lekker van meid.
    liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, dat ze het ondanks Luna en Snowy het toch veilig genoeg vindt in je tuin. Geniet maar lekker van dat prille geluk vanuit een plekje onder je gezellige afdak. Het zijn van die momentjes die je even stil maken. J

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaah wat leuk!!! En wat geweldig dat ze uitgekomen zijn..jippie!!

    Liefs en een fijne zondag,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaf !
    groeten Roselien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig dit jonge leven ,je hebt ze mooi op de foto gezet en nu maar hopen dat ze allemaal groot worden en uitvliegen.
    groetjes Het Lensdopke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Zijn de kleine dingen die t'em doen die t'em doen......, maar voor de lijster een groot geluk.

    Bij ons is een nest in de regenpijp zo te merken aan het gevlieg, gefladder en de poep.

    Zou wel een mooi verjaardagscadeau zijn als er een Anita op de 23ste wordt geboren ;-)

    Franca x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt Anita voor je lieve reactie op mijn blog,even zeggen dat ik mee geniet van je prachtig natuurpostje....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marian van der Voort23 mei 2011 om 20:46

    Ik lees nu pas jou "genietmomentje" wat mooi, dat je dat van zo dichtbij hebt kunnen fotograferen. Zo lief!!
    Dat is het leven... zo'n vogeltje die zich van niets of niemand iets aantrekt, en nieuw leven brengt.
    Dank je voor het delen van dit bijzondere moment.
    Knuf Marian x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)