maandag 30 mei 2011

Uitslag CT-scan longen/buik

Vandaag voor de uitslag van de CT scan longen/buik naar het UMC St.Radboud in Nijmegen. Rudi ervan uitgaande dat hij aansluitend chemotherapie zou krijgen en ik met een naar onderbuik gevoel. Om een lang verhaal kort te maken (mijn hoofd staat er niet naar) de metastasen in beide longen zijn gegroeid. Dit in tegenstelling tot de vorige keer toen er wat lichte necrose te zien was.

Verdere behandeling met dacarbazine heeft geen zin. De chemokuur heeft er 7 maanden voor gezorgd dat de metastasen niet zijn gegroeid maar is nu écht uitgewerkt.  Rudi start over 4 weken (dinsdag 28 juni) met ipilimumab (een immuuntherapeutisch medicijn)
Ipilimumab is een nieuw medicijn met hoopgevende resultaten op langere overleving bij uitgezaaide melanoomkanker (graad III en IV) bij mensen die al eerder intensief behandeld zijn.  
Het medicijn moet uit Amerika komen en het duurt sowieso twee weken voordat kan worden gestart.  In overleg besloten (= verantwoord) om hier nog twee weken aan toe te voegen. Dit om het lichaam wat extra rust te geven en te laten herstellen. 
De knobbeltjes in zijn l.borst zijn klein en (nog) niet terug te zien op de scan. Volgens de prof betreft het hier mogelijk onderhuidse uitzaaiingen. Dit veranderd het te voeren beleid echter niet !!!
We moeten het allemaal even laten bezinken. Het vooruitzicht even 4 weken niets lijkt een geschenk uit de hemel is het niet dat de reden waarom allerminst om te juichen is. We komen er later nog eens op terug. Dank voor al jullie kaarsjes, lieve woorden en positieve energie.
Dáár heeft het echt niet aan gelegen ... !!!

53 opmerkingen:

  1. Om helemaal stil van te worden, geen woorden die het gevoel kunnen samenvatten....heel veel sterkte de komende tijd om alles te laten bezinken. J en de familie, xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een echte lijdensweg, ook mentaal knaagt het zo enorm en heeft het zo'n impact!! Ik hoop dat jullie er over vier weken klaar voor zijn om de strijd te vervolgen...en ik hoop toch zó dat hier iets heel positiefs uit naar voren komt!

    Veel sterkte, ik leef met jullie mee! Dikke kus, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi rudy en anita en de kids

    ik had net als jullie gehoopt op een beter bericht ik wens jullie heel veel sterkte en denk steeds aan jullie.
    zo gauw het kan spreken we wat af
    groetjes marisa en gijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verbijsterd en vol ongeloof las ik jullie sms..dit kan en mag gewoon niet waar zijn!! Als ik aan jullie denk,en dat is de hele dag,schieten de tranen in mijn ogen! 9 Kuren maar liefst, en wat is Rudi er ziek van geweest,en dan dit...geen vooruitgang of stilstand, maar groei!!! Woede, verdriet en machteloosheid...het gaat allemaal door mij heen! Ik heb geen woorden die kunnen troosten, alleen maar 2 armen om jullie heen...en een 'stil' hart vol vriendschap en liefde...
    Ik ben er voor jullie lieverds...altijd!!

    Een warme omhelzing xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen,

    Het is niet te bevatten. Wens jullie heel veel sterkte.
    Denk aan jullie.
    Liefs Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kapot ben ik er van te lezen dat de huidige therapie geen baat heeft gehad met alles waar jullie door heen zijn gegaan. Ik heb echter goede berichten gehoord van de nieuwe kuur die van hier moet komen, ik ben in gedachten dicht bij jullie en mijn kaarsje brandt onophoudelijk.

    Stay strong, live strong!!
    Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Anita en Rudi , potverdorie , we maakten ons al ernstige zorgen maar je hoopt toch zooo op een positieve uitslag !!!
    Zit hier met een brok in mn keel , ik kan alleen maar zeggen.....,denk aan jullie en leef ontzettend met jullie mee !!!!
    Dikke knuffel Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Anita en Rudy,
    hier word ik stil van en vind niet de woorden om hier wat op te schrijven.Pfff......
    Jullie zijn in mijn gedachten.
    Lieve mensjes héél veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. klote nieuws zeg! niet goed om te horen. heel veel sterkte toegewenst samen. Lieve groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erwin en Marjan30 mei 2011 om 18:26

    Lieverds...

    Ongelofelijk jammer dat de chemo z'n werk niet meer kan doen en dat de metastasen tóch gegroeid zijn. We hadden zo op veel beter nieuws gehoopt voor jullie!
    Nu 4 weken even rust en dan mag dat veelbelovende medicijn uit Amerika zijn werk doen en dan gaan we heel hard duimen dat Rudi bij die 20% zit!!
    Sterkte samen...!

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Rudy, Anita, Solim en Brian,

    Ben gewoon sprakeloos......... heb er geen woorden voor.
    Wens jullie heel veel kracht en sterkte!!!

    Liefs, Martin Marleen & kids

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De juiste woorden hiervoor schieten me nu even niet te binnen maar dat jullie weten dat ik in gedachten aan jullie denk en voor jullie duim!!

    Liefs nicht Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Rudy en Anita,

    Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
    Je hoopt zo dat de kuren hun werk hebben gedaan, en dan hoor je dat de metastasen alleen maar groter zijn geworden.
    Niet te geloven gewoon.
    Wens jullie alle sterkte, denk aan jullie.
    Heel veel liefs
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marian van der Voort30 mei 2011 om 18:41

    Kippenvel... zo erg voor jullie allemaal.
    Al die maanden voor niets geweest. Zo ziek is Rudi geweest dat ik toch echt hoopte op een wonder voor jullie.
    Vier weken even rust, maar in je achterhoofd die ellendige metastase.
    Lieve Anita en Rudi ik heb met jullie te doen.
    Wens jullie heel veel kacht en sterkte toe aankomende tijd.
    Dikke knuffel Marian x
    En ook Toi Toi Toi voor de kinderen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Rudi en Anita,

    Kippenvel......brrrr...wat wordt het koud met dit mooie weer. Ik had nog wel zo'n goede hoop, maar....geen stilstand meer...maar groei...
    Ik weet niet meer wat ik kan zeggen, wat zal er veel door jullie heengaan...woede en verdriet.
    Ik kan jullie alleen heel veel STERKTE wensen en over 4 weken er weer tegenaan!
    Jullie kunnen het SAMEN!

    Een dikke knuffel van Bert en Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen woorden heb ik na je verhaal, allen dat ik aan jullie denk, meeleef en jullie alle sterkte en kracht van de wereld wens. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben en Claudia30 mei 2011 om 18:54

    Rudi en Anita

    We zijn er stil van, met kippenvel je verhaal gelezen, wat een verdriet en machteloosheid voor jullie gezin, we wensen jullie veel kracht en veel sterkte, ook voor Solim en Brian.

    veel liefs Ben en Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben er stil van lieve Anita en Rudi.
    Hoe oneerlijk kan dit zijn, 9 zware kuren en al dat vechten voor niets. Dat voelt als een mokerslag en als ik hier nu al de tranen in mijn ogen krijg, hoe moet dit voor jullie voelen. Dat is met geen pen te beschrijven.
    Ik wens jullie zoveel kracht en sterkte toe voor de komende tijd.

    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi fam
    ik weet even niet wat te zeggen.
    maar ik wens jullie heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sprakeloos, verdrietig en verbijsterd...

    Ik weet even geen woorden voor deze tegenslag. Ik ben de hele dag in gedachten bij jullie geweest en hoopte dat de zonnige dag een voorbode voor goed nieuws zou zijn. En nu heb ik geen woorden om te troosten. Jullie weten dat ik er voor jullie ben... altijd!

    Een heel dikke knuffel voor jullie. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Anita en Rudy

    Wat een tegenslag,we hadden allemaal op beter gehoopt. Hopelijk doen de medicijnen iets en is het geluk eens aan jullie kant. Heel veel sterkte

    Groetjes Gerard en Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nooit leuk om te horen maar nieuw maakt weer hopen op beter en dat hoop ik echt wel voor jullie, het geluk mag ook eens aan jullie kant zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Neeeeh toch....?! Ik hoopte natuurlijk net als iedereen, dat hier goed nieuws zou staan. Ik heb heel veel aan jullie gedacht vandaag!
    Maar ik heb op dit moment, geen passende woorden, die jullie nare gevoelens van dit moment zullen veranderen. Het enige wat ik doen is jullie troosten en steunen. Ik kom morgen naar jullie toegesjeest.

    Ik leef ontzettend met jullie mee.

    Dikke knuffel en veel liefs Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tja wat ga ik nu schrijven....zo moeilijk ....weet je ik mail je even .....knuf van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb er ook even geen woorden voor. Alle sterkte toegewenst om deze tegenslag te verwerken. Ik hoop dat jullie de komende weken weer op kunnen laden voor nieuwe moed. Ik weet dat jullie het kunnen, kanjers!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh meid wat moeilijk voor jullie, kan ook niet de juiste woorden vinden....heel veel liefs ik denk aan jullie.

    dikke knuf van mij
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Rudy en Anita, ik heb geen woorden en kan er ook geen vinden. Ik ben verdrietig en boos op die k-kanker. Pak die 4 weken rust, heb je meer dan nodig en dan met alle moed en kracht er weer voor gaan. Intens met jullie meeleven doe ik, heel veel liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  28. woede,verdriet,en machteloosheid.....


    wisselende emoties die veelvuldig
    komen en gaan
    volkomen onvoorspelbaar
    ieder moment zwaar
    die andere weg in te slaan....

    liefs....ria xxx love you all

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve familie,

    sprakeloos, we hadden zo geduimd, en gehoopt dat het anders zou zijn. Super zwaar voor jullie. We leven mee, en wensen jullie veel sterkte om dit te laten bezinken.

    Gerrit en Monic

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve rudi en anita

    Heel veel sterkte voor de komende tijd.
    Hopend dat de nieuwe kuur zijn werk gaat doen.
    Ik denk aan jullie.

    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  31. K ortom U itermate T eteurstellend.
    Dikke knuffel en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo verschrikkelijk.. en zo oneerlijk!!!
    Ik kan het, zoals vanmiddag, niet zo onder woorden brengen, dat gaat me hier op 'papier' wat makkelijker af...
    Weet dat ik de hele dag aan jullie gedacht heb!

    Net het filmpje gekeken, het is hoopgevend!! Nu maar hopen dat het wat gaat doen!
    Maar eerst 4 weekjes bijtanken en genieten, zover dat gaat...

    Heel veel liefs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh ik ziet hier helemaal in tranen...wat een *** nieuws...

    Ik wet wat er nu door jullie heen moet gaan en ik wou dat ik iets kon doen...

    Even een virtuele arm om jullie heen.

    Nu eerst 4 weken tot rust komen

    En daarna, het moet gewoon het wondermiddel zijn waar we al zo lang op wachten...deze ** ziekte mag het niet meer winnen...

    Dikke dikke knuf voor jullie en ook voor de kinderen

    Weet dat ik in gedachten steeds bij jullie ben

    liefs Nanda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jan Marjanne en Marieke30 mei 2011 om 23:25

    Wat een frustratie en verdriet...........
    Sprakeloos .
    Moeilijk om de juiste woorden te vinden.
    Maar we wensen jullie heel veel sterkte !!
    Veel Liefs Fam Otten

    BeantwoordenVerwijderen
  35. marjan slagers30 mei 2011 om 23:58

    Dit is natuurlijk niet het nieuws waar we op zaten te wachten. Wat een tegenvaller!
    We wensen dat jullie met elkaar opnieuw de kracht kunnen vinden om door te kunnen gaan met de volgende behandeling en we hopen natuurlijk op goed resultaat. Veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Anita Rudy en de kids.
    Had gisteren al een heel vehaal geschreven, maar is zo te zien niet gelukt.
    Dus nu opnieuw.
    Jeetje Anita Rudy en de kids.
    Wat ongelovelijk jullie verhaal.
    Vind het zo erg voor jullie.
    Wil jullie bij deze heel veel kracht en sterkte wensen.
    En ik ga zo hard voor jullie duimen, dat het andere medicein zijn werk gaat doen, ik hoop het zo.
    Heel veel sterkte.
    Tijdens de SamenLoop voor Hoop, heeft mijn kaarsje ook voor jullie gebrand.
    Liefs Marlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben er stil van...kon niet eerder reageren door blog problemen. Ik wens jullie deze 4 weken alle sterkte en moed toe om de strijd aan te gaan en hopend op een positief resultaat.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Jolanda Albronda31 mei 2011 om 09:47

    Wat een tegenvaller.Je blijft toch steeds ergens hopen op een klein wonder....Ik hoop echt dat die kuur uit Amerika wonderen gaat verrichten:ik blijf voor jullie duimen,en wens jullie ook heel veel sterkte en kracht toe.
    Jolanda Albronda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Even stil....

    Wat een verschrikkelijk nieuws!! Zoveel moeten doorstaan en dan nog geen positief nieuws! :-(

    Woorden schieten mij tekort!

    Ik kan jullie alleen maar hééél veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel!!

    Ik denk aan jullie, meer kan ik helaas niet voor jullie betekenen!

    Liefs Leroy en Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi familie,

    wat een teleurstelling;
    weet ook niet wat te zeggen.
    ik blijf duimen en hopen dat het medicijn uit Amerika nu wel gaat helpen.
    Ik wens jullie alle sterkte, kracht en moed om door te gaan.Geef niet op!
    vr.groeten,
    Jos Vr.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Denk aan jullie.........xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Beste Rudi en anita,

    Wat een domper voor jullie.
    Zoveel er voor gedaan en dan eigenlijk weer terug bij af.

    Gelukkig dat er nog iets is wat misschien enig perspectief kan bieden.We zullen er voor duimen!

    Heel veel sterkte voor de komende tijd.

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Soms schieten gewoonweg alle woorden tekort.

    Denk steeds aan jullie

    Eenzaam hoef je je niet te voelen
    er wordt voortdurend aan jullie gedacht
    Misschien geeft dit idee enige kracht.
    Liefs
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Rudi en Anita,

    Dit is niet te bevatten .... heel veel sterkte .... denken aan jullie.

    Liefs
    Tonnie en Annette Weghorst

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Beste Rudy en Anita

    Wij zijn stil en sprakeloos van dit bericht .
    Heel veel sterkte voor de komende 4 weken.
    Wij denken aan jullie.

    Gerda en Johan Braamhaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Een flinke lading #POWERSTRALEN# jullie kant op. De draak mag niet winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Beste Rudy en Anita,
    Ondanks jullie strijdlust en positiviteit, dit nare bericht. Verdorie! Moeilijk om de juiste woorden te vinden. We hopen dat jullie je deze 4 weken lichamelijk en geestelijk goed kunnen opladen, en dat het nieuwe medicijn goed z'n werk gaat doen. In gedachten zijn we bij jullie.
    liefs Jan en Rolinde Nijkamp

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve familie!

    Wat een vreselijk slecht nieuws!!!!!
    Vanuit Zeeland wensen wij jullie heel veel sterkte toe met het slechte nieuws wat jullie afgelopen week te horen hebben gekregen!
    Een hele dikke knuffel van ons en we hopen dat er nu heel snel mooie momenten voor jullie zullen aanbreken!

    Geniet van elkaar!

    Maya

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Jeannette Doomernik1 juni 2011 om 11:48

    Lieve lieve Anita en familie,

    Dit is niet te bevatten. Ik wens jullie heel veel sterkte.

    Liefs Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Irma Braakhuis1 juni 2011 om 18:29

    Heey wat een tegenvaller zeg!!
    We hopen en duimen dat het medicijn uit Amerika zijn werk goed gaat doen. Het moet gewoon.
    veel sterkte allemaal.

    groetjes Irma en Tonnie.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Och lieve Anita , dat had beter nieuws moeten zijn ........ik hoop toch zo dat dat nieuwe medicijn uit Amerika aanslaat .

    Nu dan even vier weken niks , ik hoop dat jullie het straks weer met de kracht die je aldoor laat zien hier , aankunnen ...

    Ik denk in elk geval aan jullie en stuur positieve energie jullie kant op .

    Voor nu , geniet ook van de mooie dagen die er zijn .....

    Liefs van Gea

    ps: mag ik de gedachte uit je vorige post op mijn blog zetten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Vivian Melkert2 juni 2011 om 12:22

    Wat een nieuws, ongelooflijk. Ik hoop zo dat de ipilimumap uitkomsten gaat bieden. Veel sterkte en ik denk aan jullie.
    liefs Viv

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Monique Le Brun12 juni 2011 om 22:17

    Lieve Anita,
    Alleen van naam ken ik jullie... via Topsport for Life, waar ik als lifecoach van Henk Pennings, die jullie kennen uit het Radboudziekenhuis, aan verbonden ben. Ik wens jullie alle sterkte en kracht toe en hoop jullie een keer te mogen ontmoeten!
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)