zondag 8 mei 2011

Moederdag

Moederdag
is ook een beetje heimwee naar de tijd dat de kids nog klein waren.
De zelfgemaakte knutselwerkjes en die hele lieve gedichtjes.
Dát waren echt de allermóóiste cadeautjes.
Het gaf moederdag net dat extra gouden randje !!!
Moederdag blijft een speciale dag.
Ik heb genóten en ben verschrikkelijk verwend :-)
Het is ook een dag dat ik mijn eigen moeder mis.
Een dag waarop ik denk aan iedereen die een moeder moet missen
én aan alle vrouwen die zo graag moeder zouden willen zijn.
Moederdag is niét voor iedereen fijn ….


Dit prachtige ambachtelijk vervaardigde bronzen boedhha beeld (Chiang Saen) 48 cm heb ik samen met het boek Liefde van manlief en de kids gekregen. Het beeld had al lange tijd mijn aandacht. Gezien het prijskaartje liet ik hem telkens aan me voorbij gaan ;-)

Ik citeer uit het boek Liefde (nieuwe uitgave Happinez) de woorden van Boeddha.

                                      LIEFDE
                                     Jij, jijzelf, evenzeer als wie dan ook in het universum
                                     verdient jouw liefde en affectie.

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je zo verwend bent Anita en lief dat je er bij stilstaat dat niet voor iedereen moederdag een leuke dag is. Ik heb overigens niet te klagen gehad hoor vandaag, ook ik heb hele lieve cadeautjes gekregen, ben toegezongen (terwijl mijn dochters al 16 en 13 zijn, zo lief) en samen hebben we gezellig buiten ontbeten.

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja anita....het is zeker voor iedereen niet zo vanzelfsprekend....maar mijn moeder en ik hebben vanochtend het mooiste cadeau gekregen.....voor haar de achterkleinkinderen voor mij de kleinkinderen.....ze zijn vanochtend thuisgekomen...we waren koffie drinken bij mijn moeder toen mijn moeder en ik naar beneden werden geroepen....en daar waren ze janet,marcel en de tweeling....zo super mooi...en dat ze dit stil hebben kunnen houden......echt een hele mooie verrassing

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo'n dag maakt me ook bewust dat het moederschap niet iets vanzelfsprekends is. Dat aan ons niet de keus is kinderen te krijgen hoe graag we dat ook in eigen hand zouden hebben.

    Fijn dat je daar ook een woord aan besteedt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian van der Voort8 mei 2011 om 22:09

    Wat mooi geschreven Anita, ik herken het gemis van de macaroni-kettingen en gipsen handjes.
    Met Kayla had ik heerlijk zitten kliederen met verf, om haar mama te verrassen!
    Alleen Kayla vond de verf erg vies op haar handje... dat was geen succes. Maar het belangrijkste was gelukt, handje op papier!!
    Eentje voor haar mama en eentje voor Max. Bij Max heb ik er op geschreven, " een dag-handje van Kayla".

    En wat een prachtige Boedhha heb je gekregen... samen met de mooie tekst uit het boekje, een echte verwennerij! Je hebt het verdiend hoor!

    Veel mensen hebben het moeilijk op een dag als deze, en dat kan verschillende redenen hebben inderdaad. En daar mogen we, ook op deze dag, wel bij stil staan!

    Ik hoop dat het verder een beetje beter gaat bij jullie... Dikke knuf Marian :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bijzonder kadooo...lieffff en mooi......geniet moment...hou het vast lieverd......xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh lieverd, wat een pracht kado heb je gekregen!
    En wat een mooie, lieve woorden...

    Voor mij dit jaar, ook geen zelfgemaakte knutsels meer. Maar het gezellig samen zijn met de kinderen, daar kan eigenlijk ook geen kado tegen op, maar ze zijn me niet vergeten hoor;-)

    Geniet van het prachtige beeld..ik hoop dat het jullie veel kracht zal geven.

    Liefs en een dikke knussel terug XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief mens,

    Je mist je moeder nog elke dag, maar in je hart draag je haar bij je!

    Is dit die prachtige Boedha die je me laatst in Enschede liet zien? Hij is werkelijk prachtig! Een mooi kado van Rudi en de kinderen, echt super.

    Ik heb dit jaar nog een mooi eigengemaakte (en helaas veel te grote!) geknutselde armband gekregen. En een dvd van A-ha, de mannen waren verbaasd hoe hun ouwe moeke nog compleet uit haar dak kan gaan van deze mannen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig en bijzonder kado heb je gekregen...echt heel mooi! Wat lief van Rudi en de kinderen...
    Een heel mooie blog liefdevolle blog!

    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk kado heb je gekregen, onze kleine meid had een doosje gemaakt met papieren zakdoekjes erin, zo mooi, ben ook verwend...

    fijne week
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liefde..een mooier kado kon je niet krijgen!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. inderdaad Anita ook ik verlang naar het zelfgemaakte kunstwerk van de kinderen waarvan er nu nog steeds een aantal in een doos onder hun bed zitten of aan de muur nog hangen of op een kast staan overal verspreid maar indien dit nog heel lang had moeten duren zou ik ofwel muren tekort komen ofwel kasten ! dus misschien is het een logisch gevolg dat ze uiteindelijk groot worden.
    voor de rest mag ik zeker niet klagen over de moederdag van gisteren. Eerst zorgden mijn twee kinderen die thuis waren voor een heerlijk ontbijt met zelfgemaakte chocolatchipkoekies en een prachtig uitgedoste tafel voor een leuke start van een mooie dag. Om 20 uur kwam dan uiteindelijk ook mijn 3de kind terug van Costa Rica waar ze 6 maanden was geweest dus beter dan dit kan je je natuurlijk niet voorstellen. We hebben wel heel veel moeten werken omdat we haar vrienden hadden uitgenodigd om haar welkom te heten maar dat had ik er voor over.

    lieve groetjes Sibylle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Anita, eindelijk daar is hij dan...jouw boeddha. Een prachtig moederdag cadeau! Ik weet dat hij een heel mooi plekje krijgt en super gewaardeerd gaat worden. Als hij je dan hiervoor dan ook de rust en de balans geeft voor een lekker ZEN moment, dan komt het helemaal goed. Ik zie ook dat hij in ieder geval dat een mooi neusje heeft! Niet te veel wrijven hoor. :) Ook hier is de tijd van wensjes en knutselerij voorbij maar ik heb wel een lekker ontbijtje op bed gehad. Vind ik altijd top ondanks dat het een beetje krap wordt met z'n allen. We schikken dan wel in. Kom snel je boeddha bewonderen en een aai geven. J

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt een mooi cadeau gekregen die je hopelijk de rust mag schenken. Reuze bedankt voor je lieve reactie op mijn moederdaglog. HET WAS VOOR MIJ EEN MOOIE DAG, MAAR VOOR JOU ZEKER, want FC Twenthe won de beker. Wij gaan zondag weer duimen. Zou mooi zijn. De dubbel.
    Groetjes
    Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk te lezen, komt een beetje overeen met een van mijn blogjes en het is een prachtig geschenk

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je hier op het blog mee komt lezen. Laat je ook even een berichtje achter ... Dank je wel :-)